Ilustrace potvrzují, že produkční vůz bude opravdu podobný konceptu VisionS, který Škoda představila na ženevském autosalonu.

Představení konceptu Škoda VisionS najdete zde.

Kodiaq podle automobilky nabídne ostře řezaný exteriér s trojrozměrnými liniemi. Šéfdesignér značky Jozef Kabaň v souvislosti s novým SUV dokonce hovoří o novém designovém jazyku. "Tento jazyk je velice výrazný, emocionální a nadčasový," říká Kabaň.

Vůz má vypadat robustně – tento dojem zvýrazňuje silně vykrojená boční linie. Vpředu nechybí klasická škodovácká maska chladiče, na níž navazují nápadné ploché a kuželovité světlomety. Výrazně tvarovaná je také záď se zajímavě vyhlížejícími světly s typickým tvarem písmene C.

Škoda Kodiaq na oficiální skice.

Škoda u nového SUV opět pracuje s "krystalickým designem", který prý odkazuje na tradici výroby českého křišťálu.

Interiér má být elegantní a prostorný

Při pohledu z boku 4,7 metru dlouhý Kodiaq zaujme dlouhým rozvorem a krátkými převisy, což naznačuje prostornou kabinu. Nové SUV – jak už se dlouho ví - může být vybaveno dvěma sedačkami ve třetí řadě. Vůz by také měl mít největší zavazadlový prostor ve své třídě.

"Kodiaq je extrémně všestranný. A i při kompaktních vnějších rozměrech je mimořádně prostorný," tvrdí Jozef Kabaň.

Mladoboleslavská automobilka slibuje interiér působící robustním dojmem a současně s elegantní atmosférou. Pro design interiéru mají být charakteristické zejména vertikální prvky, jako například čtyři velké výdechy klimatizace.

Škoda Kodiaq.

"Interiér má vzbuzovat důvěru a vyzařovat pohodu. Na základě této filozofie jsme vytvořili atmosféru, která je současně elegantní, komfortní a funkční," tvrdí Kabaň. "Naší ambicí je zkombinovat maximum estetiky s maximální funkčností. Tato rovnováha dělá z našeho modelu Škoda Kodiaq něco zvláštního," dodává.

Kodiaq bude představen v září, zahájení prodeje je plánováno na začátek příštího roku. Uvedení na trh doprovodí heslo „Discover new grounds".

Auto bude technicky blízce spřízněno s novým Volkswagenem Tiguan, bude ale větší a prostornější. O nabídce motorů lze zatím jen spekulovat, jisté je použití přeplňovaných jednotek koncernu Volkswagen. Půjde o zážehové agregáty 1.4 TSI a 2.0 TSI a turbodiesel 2.0 TDI v různých verzích. Výkonem by měly pokrývat pásmo od 115 do 220 koní.

Škoda Kodiaq.

Později by měl dorazit také plug-in hybrid.

Začátek ofenzivy

Nový Kodiaq stojí na počátku SUV ofenzivy mladoboleslavské značky. V roce 2017 bychom se mohli dočkat druhé generace Yetiho, která bude blízce příbuzná se Seatem Ateca, po níž dorazí minimálně další dvě škodovácká "esúvéčka".

V prvním případě by se mělo jednat o crossover na způsob kupé-SUV, tedy vůz podobný například BMW X4, případně větší X6.

Koncept Škoda VisionS.

Druhým vozem bude crossover menší než Yeti – jako základ mu poslouží Fabia. Půjde o konkurenta například Renaultu Captur či Nissanu Juke.

Škoda zatím oba vozy potvrdila jen pro čínský trh, je však velice pravděpodobné, že obě dostanou i svoje evropské verze.