1/2

1. Lze odemknout vybité auto?

Po poškození ovladače nebo vybití baterky se do auta nelze dostat. Na klice nebo jinde na dveřích totiž nejsou žádné zámky. Jenže to jde a celkem snadno. Určitě kvůli tomu nemusíte volat asistenční službu. Například majitelé trojkové řady octavií by se dozvěděli z manuálu toto: „Dveře řidiče je možné nouzově odemknout/zamknout klíčem ve vložce zámku. Zatáhněte za kliku a držte ji vytaženou. Zasuňte klíč do otvoru na spodní straně krytky a odklopte krytku.“ »Neexistující« zámek se potom ukáže jako zjevení. Klíček mají k dispozici i lidé, kteří si koupili auto s takzvaným bezklíčkovým otevíráním a startováním. I když plastová věc zdánlivě žádný kus kovu, který k odemykání slouží neobsahuje, pravda je opačná. Po odjištění malé pojistky totiž obvykle z horní strany vyskočí klíč..

2. Jak nezničit prahy při zvedání heverem?

Pokud máte štěstí a ve voze je rezerva (její vyjímání by si také u některých aut zasloužilo samostatný článek), lze i v dnešní době zvládnout výměnu kol svépomocí. Jenže ani tehdy ještě není vyhráno. Dříve byly v prazích aut otvory, kam se zastrkoval hever, dnes nic takového nenajdte. Pod prahem bývá obvykle na určité části zesílený materiál, kam se má hever nasadit. Pokud ho nasadíte jinam, hrozí promáčknutí prahu, sklouznutí auta z heveru a jiné nepříjemnosti. Pokud je slunečný den a je podvozek čistý, pak by neměl být problém správné místo najít. Jenže dost často "píchnete" ve tmě, v dešti a auto je obaleno blátem či sněhem. Pak nezbývá, než se kapitolu Výměna kola v návodu nalistovat.

3. Jak správně přiřazovat pohon všech kol?

Většina dnešních takzvaných offroadů sice o tom, zda jsou poháněna pouze dvě nebo čtyři kola, rozhoduje zcela nezávisle. Jsou ovšem i nadále na trhu auta, kdy by řidič před vjezdem do těžšího terénu měl zapnout uzávěrky diferenciálu nebo použít redukční převodovku. Ne vždy to jde dělat za jízdy, a pokud ano, tak ne v libovolné rychlosti. Pokud tohle nebude uživatel auta respektovat, hrozí celkem zásadní škoda. Dealeři značek, které takové vozy prodávají, už se setkali s množstvím žádostí o reklamace od lidí, kteří se s návodem předem neseznámili.

4. Jak vypnout start&stop systém?

Většina lidí by se z návodu mohla dozvědět, jak systém, který je zejména v horku nebo v zimě obtěžující, deaktivovat. Někdy je totiž v autě tlačítko, jindy se musí postupovat přes menu palubního počítače. Pak ale existuje i druhá skupina lidí, kteří by si naopak přáli, aby systém fungoval. Ovšem málokdo, pokud nečte návod, ví, že systém, aby mohl být aktivní, musí u některých vozů splnit až 35 podmínek. Lidé pak přicházejí do autosalonu a chtějí nový vůz reklamovat, i když všechno funguje, jak má.

Naopak s reklamací třeba i zcela jiných funkcí neuspějí ti, kteří se rozhodli systém vyřadit pomocí různých řešení nabízených třeba na internetu. Tam například někteří majitelé Dacie Duster radí, že start-stop je možné vypnout vyřazením senzoru otevření kapoty. U některých octavií si zase motoristé nechávají přeprogramovat řídící jednotku, aby si vůz pamatoval, že start-stop byl při minulé jízdě vypnutý. 

loading
arrow_left Předchozí
1/2
Další arrow_right