V první jízdě dojel osmý, druhou po lehčím pádu nedokončil a v průběžné klasifikaci mu patří jedenáctá příčka.

Co vám osobně řekl první závod v Austrálii?

Pro mě osobně to bylo hodně pozitivní. Dlouho se řešilo, na jakém motocyklu pojedu, a proto jsem byl dost skeptický. Nakonec jsem jel na loňském modelu Ducati, který byl z motorek této značky ve startovním poli asi nejhorší. Nakonec to bylo lepší, než jsem čekal, a s průběhem celého víkendu jsem byl spokojen.

Je velký rozdíl ve výkonu vašeho stroje a třeba továrních motocyklů?

Největší rozdíl je v elektronice. Ostatní Ducati mají ride by wire, což je elektronická kontrola plynu. Ta jezdci jízdu hodně ulehčí a dá se s tím jezdit rychleji. Ostatní Ducati mají také posunutý omezovač otáček.

Na trati je to hodně znát?

Je to znát především při výjezdech ze zatáček, kde si ostatní mohou dát klidně plný plyn.

Neštve vás pocit, že byste mohl jezdit hodně vepředu, kdybyste měl adekvátní techniku?

Neštve. Vepředu jsem v Austrálii jezdil. Jezdil jsem srovnatelné časy s Checou, který první jízdu vyhrál. Určitý deficit tam znát je, ale beru to spíše jako motivační prvek.

Závodit jste rovnocenně s vítězem jednoho závodu Checou. Dává vám to příslib pro sezonu, že se dá závodit až o ty nejvyšší příčky?

Určitě to možné je. S Checou jsem jel vyrovnané v obou jízdách. Je to příslib pro sezonu. Příslib mám také od týmu, že motocykl by se měl postupně vylepšovat.

Kde se stala chyba, že nakonec nemáte k dispozici úplně tu nejlepší techniku?

Dlouho se řešilo, jestli pojedu na Aprilii. Tým by byl stejný, ale jel bych na této značce. Nakonec se na poslední chvíli domluvila Ducati, ale museli jsme odříct dvoje testování.

Může váš stroj svou kvalitou dohnat postupně i tovární motocykly?

To ne. Bude to alternativní cesta a měli bychom se jim přiblížit.

Ve druhém závodě jste v Austrálii upadl. Bylo to něco vážného?

Vůbec ne. Bylo to na přední kolo v nejpomalejší zatáčce okruhu. V rychlosti nějakých osmdesát kilometrů za hodinu. To k závodům patří.

Druhý závod se jede až za týden v Portimau. Jak jste skoro měsíční přestávku vyplnil?

Prací a tréninkem kondice.

Okruh v Portimau vám vyhovuje?

Docela ano. Výsledky jsem tam měl vždycky solidní.

S jakým výsledkem byste byl v Portugalsku spokojen?

Když se budu pohybovat v první desítce, tak to bude dobré. Rád bych mířil výš, ale těžko se to odhaduje, protože je za námi teprve první závod. Konkurence je velká a každý se postupem času bude zlepšovat. První závod zatím jenom něco zaznančil. Ve startovním poli je čtrnáct továrních motorek a další polotovární. Není to jednoduché.