Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda neprotěžuje nejlepšího šoféra, je tým

Olbia - Jedno z pravidel zní: Neplivat! Aneb proč Škoda vládne atraktivnímu šampionátu rally vozů IRC. A proč se nebojí postavit ani Loebovi.

10.6.2010 1
SDÍLEJ:

Jan Kopecký a Petr Starý na Barum Czech Rally Zlín.Foto: Deník/Matej Slávik

Od zvláštního zpravodaje Deníku

Výkladní skříň? Reklamní banner? Nebo pojízdná minifabrika? Tím vším může být Škoda Motorsport team, teď vládce seriálu Intercontinental Rally Challenge. Podle expertů toho nejzajímavějšího, co motoristický sport aktuálně nabízí.

„Ano, účast na závodech nám funguje jako marketinkový a komunikační nástroj v mnoha zemích. Naše značka proniká do povědomí v západní Evropě i Asii a rally nám ji pomáhá zemocionalizovat,“ potvrzuje Michal Hrabánek, šéf škodováckého týmu.

Jeho úsilí pak proměňují do výsledku dvě posádky – 28letí piloti Fin Juho Hänninen a Čech Jan Kopecký s navigátory. Ti ale musí hned po závodě zpátky do práce – Mikko Markkula dělá pro finskou automobilovou federaci, Petr Starý je šéfem zlínského salonu Mercedesu.

Kopecký nesmí plivat

Na závody vyráží tým v sestavě 35 mužů, mezi nimi i velmi důležitý kondiční kouč a psycholog Jaroslav Jiřík. Ano, ten, co vedl kdysi tenistky Sukovou a Hingisovou. „Nesmím plivat,“ prozrazuje Kopecký jedno z pravidel. „Nevypadá to hezky, že jo, a má to i další vlivy,“ usmívá se tajuplně Jiřík.

Sedm let působila škodovka v seriálu mistrovství světa WRC. Měla tam vyšší rozpočet i o deset lidí v týmu navíc, Ale postupem času se zajímavost vytratila. Jezdí Citroën a Ford a za nimi už je velká díra. „Tam je pak těžké se jim přiblížit,“ potvrzuje Hrabánek.

Rozpočty se pohybují odhadem až okolo miliardy korun. „Kdežto IRC je pro nás atraktivnější výsledky, destinacemi, a tím pádem i efektivnější investicemi.“

Hänninen: Nejlepší pilot je Loeb

Příští rok se má elitní seriál mistrovství světa spojit pro vozy s turbo motorem 1,6. „Nevíme ještě přesně, jak to bude vypadat, ale určitě by to mělo rally prospět,“ říká Juho Hänninen. „Měl by se rozšířit počet konkurenceschopných týmů,“ dodává manažer týmu, sám bývalý pilot Pavel Hortek.

Vozy z WRC se staly příliš exkluzivním produktem. Kdo si kromě továrních týmů dovolí pořídit auto v přepočtu až za dvacet milionů korun?

Zato v IRC seriálu stojí okolo šesti až osmi milionů. „My jsme jich loni prodali okolo pětadvaceti soukromníkům,“ dodává Hortek. Tento typ vozu také mnohem víc ukáže umění jezdce. „Silnější WRC přece jen pochytá nějaké chyby,“ porovnává Hortek.

A kdo je skutečně nejlepší pilot na světě? „Loeb…,“ zahučí hned Hänninen. „To je jiný level. Vyhrávat bude všude.“

Autor: Tomáš Nohejl

10.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kouření v hospodách
3 7

Senát možná vládě doporučí zmírnění protikuřáckého zákona

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
77 14

Babiše chtějí vydat poslanci pěti stran. SPD se ještě podívá do spisu

Kandidáti odsoudili útok na děti z Teplic. Být táta, nařežu vám, řekl Topolánek

Jasný vzkaz vyslali uchazeči o Hrad těm, kdo se ohavně strefovali do prvňáčků ZŠ Plynárenská v Teplicích. „Kdybych byl táta, tak vám nařežu,“ řekl v debatě Deníku Mirek Topolánek.

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT