Předchozí
1 z 3
Další

Konkrétně jde o průzkumy v USA, v Německu a ve Velké Británii.

Na zmíněných trzích probíhá průzkum "spolehlivosti" vozů jednotlivých automobilek vždy na stejném principu a hlavní slovo zde mají samotní majitelé vozidel. J.D. Power do studie zahrne podle velikosti trhu 12 až 35 tisíc respondentů, kteří zodpovídají poměrně obsáhlý počet otázek vztahujících se ke spolehlivosti a spokojenosti s jejich vozidlem.

Studiový stan The Grand Tour.
The Grand Tour už prodává lístky na novou sezonu. Už nebude jezdit se stanem

Průzkum tak u každého majitele zkoumá na 177 problémů napříč osmi kategoriemi od exteriéru vozu, dojmů z řízení, technologií, pohodlí, vytápění a klimatizace, zpracování interiéru až po motor a převodovku. Zjednodušeně řečeno pokrývá snad všechny věci, které se majitelům na jejich autech nemusejí líbit. I proto je třeba brát výsledky spíš jako důkaz spokojenosti majitelů s jejich vozy, než vyloženě srovnání spolehlivosti.

Index vyjadřuje prostě celkovou spokojenost s vozem, případně také míru zklamání z (někdy přehnaného) očekávání. I proto zřejmě najdeme prémiové značky na konci. Drahým autům toho jejich majitelé prostě nechtějí mnoho odpustit a mají na ně vyšší nároky. Takové vozy kromě toho nabízejí složitější techniku, technologie a elektronické systémy.

Studie se zaměřuje na auta stará 1 až 3 roky, přičemž celková "spolehlivost" se určuje poměrem počtu závad na 100 vozidel (v tabulce údaj PP100). Čím je toto číslo menší, tím jsou ve studii auta dané automobilky lepší.

Pojďme se nejprve podívat na Spojené státy americké, v dalších kapitolách pak zamíříme do Evropy - tam jsou výsledky z pohledu českého řidiče přece jen výrazně důležitější.

Kapitoly:


USA
Velká Británie
Německo

USA

Na prvních místech se v americkém průzkumu objevily automobilky Lexus a Porsche. Obě značky toho dosáhly díky skóre celkem 110 problému na 100 aut. "Nejlepší" americkou automobilkou se stává Buick, který skončil celkově na čtvrtém místě, zatímco ostatní domácí značky se objevují až níže v žebříčku.

Nejméně spolehlivými značkami jsou dle studie Jeep a Fiat. Poslední zmíněný pak dosáhl ve srovnání s ostatními rekordního počtu 298 poruch na 100 aut. J.D. Power nakonec zmiňuje, že průměrný počet závad na trhu se každým rokem zhoršuje. Letos byl průměr 156 PP100, v roce 2016 jich bylo 152, v roce 2015 jen 147.

Nový způsob krádeže automobilu.
VIDEO: Zloději aut mají novou fintu. Je geniálně prostá a velice účinná

Ve studii z USA se nejvíce poruch objevuje v kategorii technologií u komunikačních systémů, audio soustav a navigací. Proti minulému roku si nejvíce polepšil Hyundai, který se z tehdejší 19. příčky dostal letos na příčku 6.

 Výsledky průzkumu spolehlivosti vozů J.D. Power za rok 2017 v USA.Zdroj: J.D. Power

Průzkum oceňuje i jednotlivé modely aut napříč segmenty, kdy prvním příčkám vede nejčastěji Lexus a Toyota. Mezi malými a sportovními auty se však objevil na vrcholu Chevrolet s modely Sonic a Camaro. Kompletní výsledky jsou níže.

Výsledky průzkumu J.D. Power v rámci jednotlivých modelů na trhu USA.Zdroj: J.D. Power

Velká Británie

První místa britského průzkumu okupuje možná překvapivě korejská Kia a za ním švédské Volvo s identickými výsledky 83 problémů na 100 aut. Našince určitě potěší Škoda, která se umístila na třetím místě s hodnocením 89 PP100.

Tamní domácí značky jako Mini a Jaguar se drží ve středu tabulky kolem průměrného počtu 131 závad na 100 aut. V partě nejvíce problémových značek je třetí nejhorší Land Rover se 175 PP100. Vůbec nejhůře ale dopadly Audi a BMW. Audi si odneslo skóre 187 PP100, zatímco BMW celkem 198 PP100.

Dacia Duster.
Jaké nové modely chystá Dacia? Žádné, nemá to prý zapotřebí

Mezi nejčastější závady a nepříjemnosti u majitelů z Velké Británie patří problémy s exteriérem vozu a dále nefunkční či nereagující technologie v interiéru, hlavně v oblasti konektivity telefonů a navigačních systémů. 

Výsledky průzkumu spolehlivosti vozů J.D. Power za rok 2017 ve Velké Británii.Zdroj: J.D. Power

Pokud se zaměříme na jednotlivé modely, nejméně problémů lidé hlásili v kategorii kompaktních vozů u Volva V40. Segment malých vozů ovládla Škoda Fabia a mezi luxusními auty si majitelé chválili nejvíce Jaguar XF. Kompletní výsledky jsou níže.

Výsledky průzkumu J.D. Power v rámci jednotlivých modelů na trhu Velké Británie.Zdroj: J.D. Power

Německo

Málokdo by to čekal, ale na německém trhu nenadejte na prvních místech průzkumu žádnou domácí značku. První místo si odnáší korejská Kia s 99 poruchami na 100 aut, které kryje záda Hyundai s výsledkem 105 PP100. Dále pokračují jako nejlepší značky Toyota, Mitsubishi a na pátém místě Škoda.  

I v Německu se každým rokem zhoršuje průměrná "spolehlivost" vozů, kde současně vychází 151 poruch na 100 aut, kdežto minulý rok byl tento údaj na čísle 127 PP100. Drtivá většina německých značek se pak umisťuje pod tímto průměrem.

Porsche 911 GT2 RS.
VIDEO: Porsche 911 GT2 RS je nejrychlejší sériovka na Nürburgringu. O parník

Opět se nakonec ukazuje, že největší počet problémů způsobují moderní technologie, jejichž počet se v autech prémiových značek stále zvyšuje a nyní se dostávají i do levnějších vozů. Meziročně narostl i počet poruch na motoru a převodovce.

Na konci žebříčku skončil zase Fiat, kterému s 228 PP100 předchází trochu překvapivě domácí BMW. Mnichovská značka si odnesla skóre 205 PP100.

Výsledky průzkumu spolehlivosti vozů J.D. Power za rok 2017 v Německu.Zdroj: J.D. Power

V rámci jednotlivých modelů automobilek si odnesla nejlepší hodnocení Kia Sportage v kategorii kompaktních SUV. Nejlepším malým autem byla ohodnocena Toyota Yaris a ve střední třídě pak kraloval Opel Insignia. Kompletní výsledky jsou níže.

Výsledky průzkumu J.D. Power v rámci jednotlivých modelů na Německém trhu.Zdroj: J.D. Power