Tyto informace korejská automobilka vyslala do světa jen několik dní poté, co prozradila, že ve Frankfurtu představí koncept KED-10, jehož design naznačuje možnou podobu budoucího městského vozu Kia v segmentu B.

To Kia Soul představuje v podstatě současnost. Nová generace po vzhledové stránce zůstává věrna svému originálnímu designu. K velkým změnám došlo podle výrobce pod kapotou, kde najdeme vylepšené motory.

Soul pro modelový rok 2014 se začne v Evropě prodávat začátkem jara 2014. Kompletní modelová nabídka, paleta zážehových a vznětových motorů, technické parametry, výbavy a ceny budou zveřejněny v době uvedení na trh.

Picanto na LPG

Na autosalonu IAA bude představeno rovněž nové dvoupalivové Picanto LPGi, vyvinuté v reakci na rostoucí poptávku zákazníků po malých vozech s nízkými provozními náklady. Nový model je poháněn speciální verzí tříválcového motoru Kia Kappa se zdvihovým objemem 1,0 litru, nejvyšším výkonem 67 koní (49 kW) a maximálním točivým momentem 90 N.m. Nová varianta se chlubí normovanou spotřebou 5,8 litru LPG na 100 kilometrů, u modelů vybavených automatickým systémem stop-start (ISG) je tato hodnota ještě o dvě desetiny litru lepší.

Nové Picanto LPGi je vybaveno dvěma palivovými nádržemi. Běžnou nádrž na benzin s objemem 35 litrů najdeme na obvyklém místě před zadní nápravou, nádrž na stlačený zkapalněný plyn LPG s objemem 27 litrů, výrobce umístil pod podlahu zavazadlového prostoru místo náhradního kola.

Řidiči mohou přepínat mezi provozem na benzin a LPG (a opačně) jednoduchým stisknutím tlačítka na přístrojové desce. Dvoupalivový model bude zpočátku nabízen v Německu, Itálii, Polsku, České republice, Řecku, Portugalsku a Nizozemí, kde bude tvořit až 7 % celkového prodeje modelové řady Picanto. V době zahájení prodeje koncem letošního roku bude Picanto LPGi prvním a jediným vozem s pohonem na LPG na trhu se 7letou zárukou.

Facelift pro Optimu

Kia Optima.

Frankfurtský autosalon se stane také místem představení modernizované modelové řady Optima. Kia se kromě stylistických úprav svého zástupce v segmentu D zaměřila rovněž na zvýšení kultivovanosti. Mezi realizovaná opatření pro snížení hlučnosti od podvozku patří v novém modelu montáž dynamických tlumičů pomocného rámu zadní nápravy, vylepšená akustická izolace interiéru a montáž pevnějších kol z lehké slitiny. Díky těmto opatřením klesla hladina hluku přenášeného od podvozku o 3,3 dB.

Novinky se týkají také zvýšení hospodárnosti motorů. Do této oblasti patří odpojování alternátoru a inovativní systém řízení akumulátoru. V důsledku toho se snížily hodnoty emisí CO2 a Optima tak v mnoha evropských zemích patří mezi vozy zatížené výrazně nižším zdaněním.