GT4 Stinger je dílem kalifornského designérského studia. „Při navrhování konceptu byla prioritou číslo jedna radost z jízdy," tvrdí Tom Kearns, šéfdesignér Kia Design Center America (KDCA). Podle něj je tento vůz návratem do doby, kdy bylo řízení automobilu zážitkem, jehož intenzitu nepotlačovaly elektronické systémy.

Pod kapotou 4,3 metru dlouhého kupátka je uložen přeplňovaný zážehový čtyřválec Kia T-GDI 2.0 s přímým vstřikováním paliva, naladěný na výkon 315 koní. Jde o stejný motor, jaký používají i závodní vozy Optima, s nimiž hodlá Kia sbírat úspěchy v Pirelli World Challenge. V této sérii však může mít výkon i více než 400 koní.

Kia GT4 Stinger.

Motor je spojen s krátce odstupňovanou šestistupňovou manuální převodovkou, která směruje výkon na zadní kola obutá do pneumatik 275/35R20 Pirelli P – Zero. Přední pneumatiky jsou užší, jde o Pirelli P – Zero 235/35R20. Zakázková 20palcová litá kola jsou upevněna centrální maticí, použitím karbonových vláken došlo ke snížení jejich hmotnosti a zároveň byla zvýšena pevnost kol. GT4 spolehlivě zabrzdí dvoudílné vrtané kotouče Brembo Gran Turismo s čtyřpístkovými třmeny.

Pod karoserií konceptu se ukrývá podvozek s nezávislým zavěšením všech kol na dvojicích příčných ramen. Hmotnost 1305 kilogramů je téměř rovnoměrně rozložena mezi nápravy - 52 procent vpředu a 48 procent vzadu. GT4 Stinger je vybaven také hřebenovým řízením se strmým převodem.

Zdroj: Youtube

Designeři se autu snažili dát jednoduchou a dynamickou siluetu. Maska chladiče je umístěna nízko nad vozovkou, aby bylo zajištěno maximální chlazení motoru a optimální přívod chladicího vzduchu. Sousedí s ní po obou stranách vertikální světlomety LED a do nárazníku jsou integrovány otvory pro přívod chladicího vzduchu k předním brzdám. Přední spoiler z uhlíkového kompozitu zvyšuje přítlak ve vysokých rychlostech.

Kia GT4 Stinger.

Interiér pak je hlavně účelný a praktický. Na podlaze nenajdeme koberec, jen pryžovou rohož pod hliníkovými pedály. Před řidičem se nachází volant s tlustým, dole zploštělým věncem a červeně podsvícený přístrojový panel s velkým otáčkoměrem a ukazatelem zařazeného převodového stupně. Vnitřní kliky dveří nahradila obyčejná poutka. Chybí dokonce i rádio. „Audiosystém máme pod kapotou a funkci reproduktorů plní výfukové potrubí," říká Kearns. O pravdivosti jeho slov se můžete přesvědčit v přiloženém videu.

i když tohle všechno zní hodně slibně, je tu jeden problém. Kia se sériovou výrobou zatím nepočítá. Podle automobilky však představuje "reálný a velmi provokativní náznak budoucnosti značky".