Tato zajímavost byla zveřejněna v rámci testovacích jízd, kdy se za volant nového dostupného elektromobilu dostali první novináři.

Dnes jsme už sice zvyklí na bezklíčový přístup u mnoha aut, Tesla ovšem tuto technologii posouvá zase dále. K Modelu 3 nedostanete tradiční klíčky, neboť kompletní přístup do vozidla a jeho zprovoznění je ovládáno přes aplikaci ve smartphonu majitele.

Jakmile tedy začnete přistupovat k autu se svým mobilem v kapse, aplikace začne s vozem automaticky prostřednictvím Bluetooth komunikovat a dochází k odemknutí. Po usednutí dovnitř můžete i nastartovat. Vše funguje na principu ověření, jelikož aplikace vysílá unikátní signál kompatibilní pouze s vaším autem.  

Ford Mustang.
Osmiválcový Ford Mustang dostane tichý režim. Aby nerušil sousedy

Hlavní novinkou je tedy absolutní volnost, kdy nemusíte vytahovat klíče či přístupovou kartu z kapsy nebo ťukat kód přímo do aplikace Tesly, což byl doteď jeden ze způsobů přístupu do vozů americké značky.

Tesla k Modelu 3 samozřejmě dodává i jinou možnost, jak se do auta dostat. Telefon se přece může vybít. Jde o novou verzi své přístupové karty, která má však nyní fungovat pouze jako záložní „klíč“. K odemknutí vozu ji přiložíte na B sloupek a pro nastartování zase na speciální místo mezi předními sedačkami. Tesla tak doporučuje mít kartu vždy pro případ nouze u sebe v peněžence.

Kromě této zajímavosti se díky testovacím jízdám už také v médiích objevují první dojmy z řízení. I když všichni novináři zatím měli možnost ujet jen několik kilometrů. 

První jízdní dojmy Tesly Model 3 napříč světovými médii:
- Absence tradiční přístrojové desky zatím vykazuje rozporuplné dojmy. Někteří chválí jednoduchost, díky níž odpadá dezorientace z přehršle přístrojů a tlačítek. Další by zase ocenili alespoň head-up displej, protože sledování všech základních informací o jízdě v levém horním rohu obřího displeje nemusí být každému zrovna příjemné. (Tim Stevens/cnet.com, Fred Lambert/electrek.co)

- Vyzdvihován je minimalistický design a zpracování interiéru. I přes menší rozměry proti Modelu S mají být zadní sedačky dobře využitelné, kdežto přední elektricky ovládaná sedadla jsou komfortní a zajišťují nízkou pozici za volantem. (Jack Stewart/wired.com, Tamara Warren/theverge.com, Tim Stevens/cnet.com)

- Jednoduché ovládání infotainmentu a dalších funkcí pomocí dvou koleček na volantu je podle všeho intuitivní a lze jimi v systému vozu nastavovat velkou část funkcí, aniž byste museli sundávat ruce z volantu a přímo ťukat na velký displej. (Tamara Warren/theverge.com)  

- Jízdní schopnosti Modelu 3 jsou napříč redaktory hodnoceny velmi kladně. Mluví se o precizním řízení a tuhém podvozku s minimálním nakláněním. Akcelerace elektromobilu je klasicky popisována jako dechberoucí, jen citlivost brzd s funkcí rekuperace energii byla v jednom případě lehce kritizována. (Kim Reynolds/motortrend.com, Fred Lambert/electrek.co)

- Část testovaných vozů bohužel ještě neměla plně kalibrovaný systém autopilota, tudíž na celkové hodnocení jeho nejnovější verze si ještě musíme počkat. (Fred Lambert/electrek.co)