Zásluhu na tom má hybridní pohonné ústrojí, podobné tomu ze závodního speciálu TS030 pro Le Mans. Pod kapotou tak najdeme spalovací jednotku, konkrétně 1,6 l Global Race Engine od sportovní divize Toyota Motorsport, a dva elektromotory, které roztáčejí zadní kola.

Koncept Toyota Yaris Hybrid-R.

Zajímavostí ze světa závodění je i schopnost ukládát energii vzniklou při brzdění do kondenzátoru a pak ji samozřejmě i následně využít.

Koncept Yaris Hybrid-R také umožňuje volbu mezi dvěma jízdní režimy: První slouží ke klidnějšímu cestování na veřejných komunikacích, druhý pak vydoluje z pohonného ústrojí maximum a je určený pro řádění na závodních okruzích.

Zřejmě málokoho překvapí, že se sériovou výrobou Toyota nepočítá. Smyslem studie je totiž především ukázat možnosti budoucího vývoje hybridního pohonu. Nicméně pohonná soustava fungující na podobném principu by se v budoucnu v běžných vozech objevit mohla.