Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koncern PSA Peugeot Citroën shání peníze na záchranu. Možná je našel v Číně

Paříž - Vedení francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën, která má už dlouhodobě finanční potíže, bude ještě tento měsíc jednat o možné finanční injekci od čínského partnera Dongfeng Motor Group. Státní podnik Dongfeng by mohl do ztrátové francouzské automobilky investovat 1,5 miliardy eur, tedy zhruba 76,6 miliardy korun.

19.10.2013
SDÍLEJ:

Peugeot 3008.Foto: Peugeot

PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Podle ekonomického deníku The Wall Street Journal společnost hledá finanční prostředky, aby si zajistila přežití do druhé poloviny této dekády.

Zdroje obeznámené se situací tvrdí, že Peugeot s vedením čínského státního koncernu několik měsíců jednal o možném rozšíření jejich dosavadního partnerství mimo území Číny, a to včetně možné investice v Peugeotu.

Na zvýšení kapitálu by se kromě čínské společnosti mohla podílet i francouzská vláda, uvedl jeden ze zdrojů. Injekce z Paříže by v dalších letech mohla pomoci financovat některé projekty v oblasti vývoje, i když automobilka prý formálně o peníze nepožádala.

Mluvčí Dongfengu se ke zprávám odmítl vyjádřit. Automobilka však uvedla, že zkoumá možné průmyslové a obchodní transakce s různými partnery, včetně způsobů, jak financovat budoucí projekty. Její mluvčí potvrdil, že pravidelná schůze představenstva by se měla konat 22. října.

PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí kvůli slabé poptávce v Evropě, která je zasažena dluhovou krizí, prodělala 426 milionů eur (11 miliard Kč). Ve srovnání se stejným obdobím loni jí však ztráta klesla téměř o polovinu, z 818 milionů eur. Více než 38 procent hlasovacích práv společnosti vlastní rodina Peugeotů, která automobilku Peugeot už asi dvě století de facto ovládá. Případné zvýšení kapitálu by jejich kontrolu podle Reuters mohlo oslabit. Podle zdrojů této agentury Dongfeng a francouzská vláda přispějí každý částkou 1,5 miliardy eur a získají až 30 procent společnosti.

PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. Firma působí i v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.

Autor: ČTK

19.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jana Novotná (uprostřed) dostala jako první Češka Cenu za vynikající výkony ve Fed Cupu.
14

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
4 33

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Zachycené zvuky nepocházely z ponorky, pátrání je stále neúspěšné

Zvuky v moři, které během pondělí zachytily sonary záchranářů, nevydávala zmizelá armádní ponorka A.R.A. San Juan. S odvoláním na mluvčího argentinského námořnictva Enriqueho Balbiho o tom informovala agentura AP.

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT