Volkswagen I.D. Vizzion

V Ženevě Volkswagen poprvé naživo ukázal svůj koncept elektrické limuzíny, která ukazuje budoucnost zcela automatizovaného provozu. Při pohledu do interiéru si tedy určitě všimnete, že klasická palubní deska s přístroji a volantem, a rovněž pedály, zde úplně chybí.

Volkswagen předpovídá budoucnost natolik vyspělých autonomních systémů, že tyto ovládací prvky člověk nebude vůbec potřebovat. Pasažéři se tak nebudou muset věnovat řízení a se svým časem uvnitř auta budou moci nakládat podle svého.

Jakožto hlavní ovládací prvek bude systém virtuálního asistenta, využívajícího umělou inteligenci. S ním bude posádka komunikovat hlasem, gesty či několika málo ovladači mezi sedadly, čímž si nastaví požadovanou destinaci, upraví teplotu klimatizace, pustí hudbu a tak dále.

Škoda Vision X.
Takhle bude vypadat malé SUV od Škody. Jeho předobraz nabízí nejedno překvapení

Pod kapotou pracuje dvojice elektromotorů, pohánějící kola na obou nápravách. Kombinovaný výkon je 306 koní (225 kW), díky čemuž má model zvládnout maximální rychlost až 180 km/h. Baterie o kapacitě 111kWh pak zajistí dojezd na jedno nabití až 665 km, přičemž k dosáhnutí této vzdálenosti používá koncept i funkci regenerativního brzdění.

Jak už víme, Volkswagen své koncepty elektromobilů řady I.D. opravdu plánuje vyrábět, ačkoliv produkční verze se budou od studií zajisté dost lišit. Sériovou verzi I.D. Vizzionu přitom plánuje na rok 2022. Tedy až po uvedení elektrického hatchbacku, crossoveru a mikrobusu s retro designem někdy kolem roku 2020.

Bentley Bentayga Hybrid

I na dalšího člena koncernu VW přišla elektrifikace. Po dvanáctiválci a osmiválci tak nyní přichází luxusní SUV Bentayga také s kombinací třílitrového benzinového šestiválce a elektromotoru. Bentley sice zatím není zrovna sdílné o přesné specifikaci modelu, přesto ale tvrdí, že na čistě elektrický pohon ujede hybridní Bentayga přes 50 kilometrů.

Blíže nespecifikované baterie je prý možné dobít rychlonabíječkou za 2,5 hodiny, přičemž z klasické domácí zásuvky se tento čas protáhne na přibližně 7,5 hodiny.

Škoda Fabia Combi Monte Carlo.
Prohlédněte si do detailu omlazenou Škodu Fabia. Včetně verze Monte Carlo

Pro maximalizování úspory paliva pak bude Bentayga Hybrid vypočítávat optimální spotřebu spalovacího i elektrického motoru již při zadání destinace do navigace,

Kromě několika maličkostí se toho po stránce designu venku i uvnitř nakonec moc nemění. Největší změnou je tak nová grafika infotainment systému a přístrojového štítu, kde je nyní zobrazováno využití baterií a další podrobnosti o jízdě.

Prototyp Audi e-tron

Audi letos na večírek koncernu VW nedovezlo žádnou bombu, ale na ženevském výstavišti alespoň částečně ukázalo maskovaný prototyp očekávaného elektrického SUV e-tron. To jsme mohli vidět ve fázi konceptu již v roce 2015. A nyní Audi již pomalu finišuje s přípravou produkční verze.

Informací je o novém SUV zatím pomálu, nicméně je zcela jasné, že i elektrický model bude následovat designové kroky současných modelů. Novinka tak přijde například se spojenými zadními světlomety podobně jako u A7 či A8.

Koncept New Stratos z roku 2010.
Takhle zní nová „Lancia" Stratos. Sporťák s technikou Ferrari je šíleně drahý

Po stránce výkonu se ovšem prozatím musíme odkazovat na tehdejší koncept, který údajně používal trio elektromotorů o kombinovaném výkonu okolo 500 koní (367 kW) a byl také díky pohonu všech kol schopný zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,6 vteřiny. Dojezd byl udáván na 500 km, což ovšem v produkční verzi nevidíme jako zcela reálné.