Vůz je určen pro expozici neobvyklých konstrukcí Lane Motor Museum Jeffa Lanea v americkém Nashvillu.

Tatra 49 se v Kopřivnici na Novojičínsku vyráběla v letech 1928 až 1930. Mělo jít o levné lidové vozidlo, při jehož výrobě se využívaly dostupné díly z vozů Tatra 11 a Tatra 12. Do sériové výroby se ale osobní automobil nedostal, byly vyrobeny pouze dva kusy, které se do dnešních dnů nedochovaly.

"Mnohem více kusů bylo uvedeno do prodeje v provedení užitkovém, to znamená s nákladovou plošinou vpředu, nebo vzadu," řekl majitel Ecorry Vítězslav Hinner.

Replika tříkolky Tatra 49.

Nákladních Tater 49 bylo vyrobeno asi 200. Z nákladní verze také pochází originální podvozek, na němž renovátoři repliku osobního vozu kompletně postavili. "K tomuhle typu bylo minimum dokumentace, nebo přesněji řečeno žádná," řekl Hinner.

Na vozidle pracovalo včetně lakýrníků či čalouníků postupně asi 15 lidí. Největším problémem bylo podle renovátorů umístění ovládacích prvků. U nákladních vozů totiž bylo sedadlo nad motorem a veškeré ovládací prvky byly kolem motoru a kolem převodovky, kdežto u osobní verze jsou sedadla před motorem, takže veškeré ovládací prvky se musely posunout zhruba o metr dopředu, což bylo dosti složité.

Replika tříkolky Tatra 49.

Nashvillské muzeum shromažďuje vozidla s neobvyklými konstrukcemi, kuriozity a jinak zajímavá auta. Kopřivničtí renovátoři už pro muzeum dělali sněžné sáně Tatra nebo vozidlo Helica poháněné vrtulí. Naposledy pro něj vyrobili kopii amerického tříkolového designového vozu Dymaxion, na níž pracovali zhruba tři roky.