To, že se v případě slezského výrobního závodu Hyundai nejedná jen o reklamní slova, potvrzuje již potřetí obdržená Národní cena kvality ČR v kategorii Excelence, kterou si včera přebrali zástupci Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) na slavnostním vyhlášení, pořádaném na Pražském hradě. Proto jsme se obrátili na muže, který je za kvalitu v nošovickém závodě přímo odpovědný, pana Iksoo Shina, viceprezidenta HMMC pro kvalitu.

Nejprve nám dovolte, abych vám poblahopřáli k zisku tak významného ocenění, které vaše společnost obdržela navíc už potřetí. S jakými pocity jste tuto národní cenu přebíral a co pro vás i pro celý nošovický výrobní závod znamená?

Děkuji vám za blahopřání. Pocity jsou, pochopitelně, pouze pozitivní, protože Národní cenu kvality vnímám jako uznání vysokého standardu, kterého dosahují naše výrobní, administrativní a řídicí systémy. Je to především ocenění práce všech našich zaměstnanců, protože bez nich bychom toho nikdy nedosáhli.

Jaké jsou hlavní pilíře, díky kterým dosahuje výrobní závod v oblasti kvality takových vynikajících výsledků?

Ty tři hlavní pilíře se jmenují lidé, procesy a materiál. A přestože se ve výsledku vzájemně prolínají a propojují, je každému z nich potřeba věnovat speciální pozornost. Lidé, operátoři z výrobních linek, ale i vedoucí týmů a pracovních skupin, procházejí neustálým zdokonalováním formou školení, praktických tréninků, workshopů, pracovních cest do našich sesterských závodů a tak dále. Procesy zahrnují nejen samotný výrobní postup, ale vlastně vše, co souvisí s prací v závodě HMMC, včetně např. otázek bezpečnosti práce. A materiál? Ten je, pochopitelně, pro kvalitu aut, našich výrobků, zásadní.

Hyundai
Automobilka v Nošovicích opět vítězem Národní ceny kvality. Završila hattrick

To znamená, že na začátku je už přísný dohled na kvalitu u vašich dodavatelů. Jaká jsou pro ně stanovena hlavní kritéria?

Ano, je to tak. Dohled nad kvalitou začíná už při výběru dodavatele a specifikace jednotlivých dílů. Ty musejí nejen vyhovovat z hlediska funkce, tvaru, materiálu, barvy atd., ale dodavatel musí např. garantovat i dodržování správných výrobních postupů nebo stálost a plynulost dodávek bez ohledu na roční období či počasí. To je pro třísměnnou výrobu se zásobováním v reálném čase velmi důležité. A pak už jsou to standardní systémy kontroly kvality přímo u dodavatele, při přejímce materiálu u nás v HMMC, během jednotlivých výrobních kroků i při otestování hotových aut. Kvalita prostě musí být ve všem a všude.

Finální kvalitu mohou posuzovat zákazníci na samotných výrobcích, tedy na modelech automobilů, které se jim dostávají do rukou. Jaká opatření realizujete v samotném výrobním procesu?

Asi nemá smysl jít do přílišných detailů, ale kontroluje se opravdu vše, a k tomu opakovaně. Vedle toho pracujeme i se sofistikovanými statistickými metodami, které nám umožňují nejen posuzovat zaznamenané závady a poruchy, ale i predikovat jejich možný výskyt v budoucnu. Tady bych rád připomněl, že ve všech renomovaných posouzeních kvality aut v Evropě i v USA se vozy Hyundai umísťují na těch nejvyšších příčkách, což nám dává sebedůvěru nabídnout zákazníkům velkorysou pětiletou záruku bez ohledu na najeté kilometry.

Škoda Auto. Ilustrační foto.
V Česku je rekordně nízká nezaměstnanost. ČSÚ: Mužská pracovní síla došla

Jaká opatření v oblasti kvality a její úrovně připravujete pro další období?

Vzhledem k tvrdé konkurenci, jaká na automobilovém trhu panuje, nebudu odhalovat žádné naše strategie a tajemství, ale mohu všechny ujistit, že kvalita našich aut i kvalita výroby a celkového prostředí v HMMC se bude pouze zvyšovat, a to na základě principu, přijatého vedením divize kvality v naší korejské mateřské společnosti, zvaném PROS. Jsou to první písmena anglických slov, která znamenají, že naším cílem a směrem je vyrábět auta, která jsou Prémiová, Spolehlivá, Optimalizovaná pro zákazníka a Bezpečná.

Ilustrační foto
Češi nechtějí pracovat v zahraničí. Ochota stěhovat se patří k nejnižším