Novinka se jmenuje Kalina NFR, přičemž označení údajně vzniklo jako zkratka výrazu "Need for Race". Samotné auto pak vychází z dříve představené varianty Kalina Sport, dostalo však výkonnější motor a několik dalších úprav. Díky tomu jde o nejrychlejší model v nabídce Lady.

Pod kapotou se ukrývá atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 1,6 litru, který poskytuje 136 koní (100 kW). Spojen je s pětistupňovou manuální převodovkou s odolnější spojkou a pětidveřový hatchback díky němu z klidu na stovku zrychlí za nepříliš oslnivých 9,2 sekundy. Maximální rychlost pak činí 203 km/h.

Kalina NFR dostala také výkonnější brzdy, snížený a tužší podvozek, upravené řízení a také několik sportovních prvků, které oživují vzhled.

Lada Kalina NFR.

Ve výbavě najdeme klimatizaci, vyhřívané sedačky a multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Zajímavým detailem je informační displej v přístrojovém panelu.

Vůz obouvá sedmnáctipalcová litá kola. Poměrně překvapující je, že Lada letos plánuje vyrobit pouze 50 kusů. Za sportovní Kalinu NFR si výrobce žádá 820 tisíc rublů, což je v přepočtu asi 285 tisíc korun. Běžná 116koňová Kalina Sport stojí 551 tisíc rublů (zhruba 192 tisíc korun).

Pro zájemce pak bude k dispozici také skutečně závodní verze R1, s níž se lze účastnit například soutěží v rallycrossu. Za tu je však potřeba zaplatit 950 tisíc rublů (cca 331 tisíc Kč).