Výrobce se totiž pochlubil, že oba vozy po úpravě motoru a výfukového systému splní emisní normu Euro 6. V Rusku prodávaná auta přitom plní jen normu Euro 5. Tento krok jasně naznačuje snahu Lady prodávat svoje modely i na středoevropských a možná i západoevropských trzích v rámci EU.

Kdy se tak stane, však zatím nevíme. Sedan Vesta se navíc v Rusku, Bělorusku a Kazachstánu začal prodávat teprve minulý týden, crossover XRAY si zákazníci budou moci pořídit až v únoru příštího roku.

Lada Vesta.

Lada kromě těchto dvou modelů chystá ještě nový kombík a hatchback, oba vozy přitom dostanou platformu sedanu Vesta, na níž AvtoVAZu spolupracoval s aliancí Renault-Nissan. XRAY má základ jiný.

Vesta i XRAY však zpočátku spoléhají na stejnou benzinovou šestnáctistovku o výkonu 106 koní (78 kW), v budoucnu ale dorazí i další motorizace. Lada tvrdí, že úprava kvůli splnění emisní normy Euro 6, která zahrnuje například instalaci nového katalyzátoru, nesníží výkon motoru.

Lada XRAY.

Pro evropské zákazníky samozřejmě bude důležitá cena. Vesta v Rusku stojí nejméně 514 000 rublů, tedy v přepočtu asi 199 000 korun. Vrcholná verze pak vyjde na 609 000 rublů, což je zhruba 235 tisíc korun.

Crossover XRAY zatím cenovku nemá, ale spekuluje se o základní ceně okolo 600 000 rublů, tedy v přepočtu asi 232 000 Kč.