Při běžném offroadu v nízkých rychlostech může baterie vydržet až osm hodin. Nabíjení baterie 7 kW rychlonabíječkou trvá čtyři hodiny, přenosnou 3 kW nabíječkou deset hodin. 

I elektrické vozy Defender si uchovávají soustavu pohonu všech čtyř kol a uzávěrku diferenciálu. Jelikož elektromotor dosahuje maximálního točivého momentu ihned po rozjezdu, řazení není nutné a jednostupňová převodovka s převodovým poměrem 2,7:1 je zkombinována se stávajícím systémem pohonu všech kol Defenderu. 

Baterie váží 410 kg a je připevněná v přední části Defenderu na místě dieselového motoru. Pohotovostní hmotnost vozidla je o 100 kg vyšší než u základního Defenderu 110 a pohybuje se mezi 2 055 kg a 2 162 kg v závislosti na typu karosérie (pick-up, hard-top, station wagon). 

Všechny hlavní komponenty elektrické hnací soustavy, včetně baterie, invertoru a motoru, chladí vzduch, nikoli kapalina, což vede k velké úspoře hmotnosti. 

Regenerativní brzdění bylo optimalizováno natolik, že při použití systému Hill Descent Control může motor vyrobit 30 kW elektřiny. Baterii lze díky technologiím nabít vysokou rychlostí, která dosahuje až dvojnásobku kapacity baterie 54 kW, a to aniž by se snížila její životnost. 

Veškerou obnovenou energii lze uchovat. Tímto způsobem se dá vytěžit v závislosti na podmínkách až 80 % kinetické energie vozu.