Přestože má o tři rychlostní stupně navíc, je 9stupňová převodovka jen o 6 mm delší a dokonce váží o 7,5 kg méně než dosavadní 6stupňová převodovka. 

Inovativními prvky, které se musely vejít do malého prostoru, jsou hydraulické lamelové čerpadlo, dvě patentované zubové spojky, které nahradily tradiční masivnější spojku, a uložené soukolí převodovky. 

Zvýšení převodových stupňů ze šesti na devět výrazně zvyšuje úsporu paliva a snižuje emise CO2. Menší skoky mezi rychlostními stupni zlepšují reakci během zrychlování i kvalitu řazení, řízení a jízdy. 

Nejnižší rychlostní stupeň v 9stupňové převodovce je mnohem níže než u stávající 6stupňové převodovky a je navržen pro off road, tažení a některé další extrémní podmínky na silnici, jako je například stoupání či výška, což dává řidiči zvýšený pocit kontroly.

Dosavadní 6stupňová převodovka řadí sekvenčně, 9stupňová převodovka má funkci přeskočení stupňů pro mnohem rychlejší podřazování během razantního zpomalování nebo na základě významnějšího podnětu od řidiče. Měnič točivého momentu se systémem vícestupňových tlumičů se stará o plynulejší rozjezd.