Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé budou příštích pět let kupovat auta dle spotřeby, uvádí studie

Praha - Rozhodujícím faktorem pro nákup nového auta bude v příštích pěti letech spotřeba a bezpečnost. V Evropě, Japonsku a Severní Americe dostanou přednost menší a ekologičtější auta, naopak v rozvíjejících se ekonomikách, jako jsou Čína, Rusko, Indie a Brazílie, to budou spíše větší a luxusnější vozy. Vyplývá to z celosvětové studie poradenské firmy KPMG mezi manažery v automobilovém průmyslu.

13.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Poptávka po automobilech na většině vyspělých trhů klesá. V Evropě se loni prodalo přibližně o milion vozů méně než v roce 2011. Podle KPMG je to důsledek přetrvávající ekonomické recese, stoupajících cen pohonných hmot a tendence omezovat automobilovou dopravu ve městech.

„Pozornost automobilek se obrací na rostoucí střední třídu v nově vznikajících ekonomikách BRIC, tedy v Číně, Indii, Brazílii a Rusku. Největší potenciál přitom čtyři manažeři z deseti vidí v jihovýchodní Asii. V roce 2018 by země BRIC měly dosáhnout 50procentního podílu prodejů na celosvětovém trhu," uvedl Jan Linhart z české pobočky KPMG.

Hlavním kritériem výběru vozu bude pro následující roky jeho spotřeba. Za důležitý tento faktor považuje 92 procent manažerů v automobilovém odvětví. Bezpečnost považuje za rozhodující 78 procent respondentů a komfort 77 procent. Ekologičnost je významná pro 71 procent respondentů.

Hlavním trendem do roku 2025 zůstává pro tři čtvrtiny respondentů elektromobilita. Přesto dochází k odklonu od čistě elektrických vozů k hybridním verzím, které budou podle 36 procent manažerů již za pět let nejpřitažlivější kategorií. Investice do tzv. plug-in hybridů plánuje navýšit 24 procent firem. Do primárně bateriových technologií investuje pouhých osm procent. Největší prostředky tak automobilky investují do zmenšování spalovacích motorů. Již nyní tuto změnu do svých výrobních plánů zahrnuje 29 procent automobilek, včetně 40 procent z Číny.

„Výrobci zjišťují, že náklady na vývoj technologií i samotnou výrobu elektromobilů jsou natolik vysoké, že vyvolávají pochybnosti o návratnosti těchto investic. Zároveň se obávají, že vsadí vše na špatnou kartu. Kombinace různých technologií může oproti tomu přinést úsporná opatření za cenu, která bude pro mnoho zákazníků zajímavá," dodal Linhart.

Podíl elektromobilů by v příštích 15 letech neměl na většině trhů překročit 15 procent. V Evropě se v roce 2027 očekává šestiprocentní podíl elektromobilů na celkových prodejích aut.

Autor: ČTK

13.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Octavia
Škoda Fabia
Renault Fluence
Kia Cee´d

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
5

Vznikne dálniční obchvat Česka? Rodí se již v hlavách úředníků

Ilustrační foto.
4 7

Kolečka a kosočtverce. Pumpy mění označení nafty

Nepozvaný Cimrman a nejhlasitější skladba světa: zhlédněte nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku od něděle 22. do pondělí 23. října 2017.

Za propad ČSSD a TOP 09 mohou podle politologa chyby i nepřesvědčiví lídři

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Povolební rozčarování zažívá strana, která od roku 2006 neměla méně než dvacet procent hlasů. Dramatický propad sociálních demokratů věštil předseda poslaneckého klubu Jeroným Tejc. „Varoval jsem před ním už na březnovém sjezdu strany,“ připomněl končící poslanec.

AUTOMIX.CZ

Tohle opravdu není Superb. Škoda v Číně prodává jednu zvláštnost

Pro Škodu je čínský trh velice důležitý, prodá na něm totiž nejvíc aut. Věnuje mu proto zvláštní pozornost, což je nově znát i na omlazené Octavii. Verze pro čínské zákazníky se totiž od té evropské poměrně dost liší. Samozřejmě to ale není poprvé, co jsou modely určené pro jiné trhy pozměněné.

Zákeřný meningokok vzal život mladé dívce

Život 18leté dívky si v Ostravě vyžádalo v minulých dnech meningokokové onemocnění. Onemocnění mělo v jejím případě velmi rychlý průběh. Mladá pacientka zemřela do 24 hodin poté, co se u ní projevily problémy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT