Titul si již v pátek zajistil Sébastien Loeb z Francie, který po dnešní srážce s autem diváků na přejezdu mezi rychlostními zkouškami rallye ve Walesu nedokončil. Bez ohledu na to mohla být tovární jednička Citroënu spokojená, šampionát ovládla už poosmé za sebou.

V Britské rallye nakonec triumfovali zástupci Fordu. Za Latvalou skončil druhý Nor Mads Östberg, třetí dojel jeho krajan Henning Solberg. Oba však za dvojkou továrního týmu výrazně zaostali, Östberg o 3:42 minuty a Solberg o více než sedm minut.

Na 15. místě v absolutním pořadí dojel do cíle Martin Semerád, který byl druhý mezi produkčními vozy a posunul se na celkově bronzovou pozici v kategorii PWRC. Po páteční nehodě rallye dokončil i Martin Prokop, který absolvoval premiéru za volantem vozu kategorii WRC.

Latvala vyhrál poprvé v sezoně a popáté v kariéře. "Je to skvělý pocit, na který jsme čekali celý rok. A to je dlouhá doba. Příští rok budeme s Fordem bojovat o titul," radoval se v cíli šestadvacetiletý Fin. V září Austrálii přišel o první místo jen kvůli týmové režii, když před sebe pustil kolegu a krajana Mikko Hirvonena. "Byla to těžká soutěž, na které jste nemohli vědět, co se stane. Je to skvělý konec sezony," uvedl Latvala.

Boural s neznalým Španělem

Sedmatřicetiletý Loeb, jenž mohl začít slavit další titul po páteční nehodě svého jediného zbývajícího soka v boji o celkový triumf Hirvonena, se srazil s vozem, který jel po špatné straně silnice.

"Nemohli jsme tomu zabránit. Nebylo to nic strašného, ale auto bylo nepojízdné," uvedl Loeb, jenž na úzké cestě doplatil na to, že se v Británii jezdí vlevo. Narazil totiž do vozu, který řídil španělský fanoušek, jenž na to nebyl zvyklý. "Měl špatný reflex. Není to ale poprvé, co se něco podobného stalo," řekl Loeb, podle kterého se viník nehody na místě rozplakal.

Krále světové rallye ale odstoupení mrzet nemuselo. Titul již měl jistý. I proto přijal nehodu s klidem. "Byl to dobrý souboj. Jak jsem říkal, hlavním cílem bylo získat tady titul mistra světa. To se podařilo, takže je to OK. Byla to první rallye, na které jsem nepotřeboval bodovat. Takže pokud se to mělo někde stát, bylo to tady," dodal Loeb, jenž letos nedokončil pouze dvě rallye.

Spokojení Češi

Maximálně spokojen byl i Semerád, kterému se v Británii podařilo postoupit na třetí místo mezi produkčními vozy. "S tím jsme sem jeli a byli jsme připraveni bojovat. Nakonec jsme nemuseli tolik, protože Kosciuszko měl problémy hned na konci první etapy," poukázal Semerád na fakt, že jeho hlavní polský soupeř dostal desetiminutovou penalizaci za nedokončení první etapy.

"I tak to byl ale těžký a dlouhý závod. Jsem rád, že jsme to dojeli v podstatě bez chyby a bedna je doma," dodal Semerád, který v MS startoval třetí rok. V příští sezoně v něm však bude s ohledem na finanční náročnost s největší pravděpodobností chybět.

Po páteční nehodě do cíle nakonec dojel i Prokop, který po návratu do soutěže stabilně zajížděl časy na hranici desítky. V posledním měřeném testu byl šestý. "Ukázalo se, že tahle třída je fakt těžší, než jsem si myslel. Bude hodně těžké si na auto přivyknout. Určitě se bude dít hodně věcí a to, co se stalo v pátek, není ojedinělá věc," řekl Prokop, jenž startoval s vozem Ford Fiesta RS WRC. "Stalo se to moc brzy, potřeboval jsem jet více a pátek mi chyběl. Jsem ale spokojený alespoň s tím, že jsme se posouvali a vložka od vložky byla lepší," dodal Prokop.

Britská rallye, závěrečný závod MS v automobilových soutěžích
1. Latvala, Anttila (Fin./Ford Fiesta RS) 3:27:03,5, 2. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Ford Fiesta RS) -3:42,9, 3. H. Solberg, Minorová (Nor., Rak./Ford Fiesta RS) -7:05,1, 4. Meeke, Nagle (Brit., Ir./Mini Cooper) -7:12,3, 5. Wilson, Martin (Brit./Ford Fiesta RS) -8:57,3, 6. Tänak, Sikk (Est/Ford Fiesta RS) -9:27,1, …15. Semerád, Ernst (ČR/Mitsubishi Lancer) -28:12,5, 22. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -39:43,2.
Konečné pořadí MS: 1. Loeb (Fr./Citroën DS3) 222 b., 2. Hirvonen (Fin./Ford Fiesta RS) 214, 3. Ogier (Fr./Citroën DS3) 196, 4. Latvala 172, 5. P. Solberg (Nor./Citroën DS3) 110, 6. Östberg 88, …19. Prokop 7.