Model Levante Trofeo je jednoznačně jedním z nejrychlejších SUV, jaká kdy vznikla. Nejvyšší rychlost činí 300 km/h. Díky vynikajícímu poměru hmotnosti a výkonu je vůz schopen zrychlit z klidu 100 kilometrů za hodinu za 3,9 sekundy a zpět zcela zastavit na pouhých 34,5 metrech.

Umožňuje mu to vidlicový osmiválec 3.8 Twin Turbo, jenž ve spojení s inteligentním pohonem všech kol Q4 ohromuje svými parametry. Výkon vrcholí hodnotou 590 koní při 6250 otáčkách, točivý moment s maximem 730 Nm je k dispozici již při 2250 otáčkách.

Maserati Levante.
Já a ti druzí. Maserati v Česku spouští novou reklamní kampaň

Motor se zároveň pyšní nejvyšším litrovým výkonem (156 koní na litr) ze všech jednotek, které kdy Maserati vyrobilo. Vyrábí se ručně u značky Ferrari v italském Maranellu. Úprav se dočkal také podvozek. Pod výrobce by měl snoubit pohodlí vozů třídy gran turismo s výkony supersportovních automobilů.

„Říká se, že kdo seje vítr, sklízí bouři,“ uvedl šéf Maserati Tim Kuniskis s odkazem na název Levante, který označuje vítr ve Středomoří. Už při vývoji původního modelu Levante prý konstruktéři věděli, že vůz má značné výkonnostní rezervy. 

Maserati Levante.
Výroba ve všech závodech Maserati bude plně obnovena v lednu

Vrcholné provedení Trofeo je patrné i zvnějšku. Úpravy se zaměřily zejména na spodní část přídě a zadní nárazník, s nimiž ladí 22palcová kola z kovaného hliníku s největšími ráfky v historii značky. Postranní vstupy vzduchu v přídi dostaly novou, agresivnější vizáž, kterou zvýrazňují dvě aerodynamická křidélka. K optimalizaci proudění vzduchu slouží detaily z karbonového vlákna.

Zadní část také vypadá širší a svalnatější. Spodní spoiler je zhotoven v barvě karoserie a dává vyniknout čtveřici oválných koncovek výfuku. Mimořádnost vozu by měla podtrhovat řada detailů z karbonu s lesklou povrchovou úpravou, jako jsou přední spoiler, součásti předních vstupů vzduchu, výplně prahů a zadní spoiler v dolní části nárazníku. Všechny tyto úpravy dodávají vozu závodní vzhled.

Maserati Levante.
Maserati slaví. V Česku vloni prodalo rovnou stovku vozů

Tvůrci interiéru se pochlubili zejména kůží Pieno Fiore, která je velmi jemná a ryze přírodního původu. Také vnitřek vozu ozvláštňuje karbon. Noví majitelé se mohou těšit na zvukovou aparaturu Bowers & Wilkins se 17 reproduktory, prostorovým zvukem a 1280wattovým zesilovačem.

Novinkou je jízdní režim Corsa. Ten zlepšuje reakce motoru tím, že při akceleraci otvírá klapky ve výfukovém potrubí a zrychluje přeřazení. Po aktivaci se také sníží světlá výška vzduchového pérování, tlumiče se přepnou do sportovního režimu a inteligentní pohon všech kol se sladí s protiprokluzovým a stabilizačním systémem.

Výroba modelu Levante Trofeo začne v modernizované továrně Mirafiori v italském Turíně letos v létě. Nejrychlejší Levante v dějinách značky je v první řadě zaměřeno na zámořské exportní trhy v čele se Spojenými státy a Kanadou.

Maserati GranTurismo
Maserati zazářilo s modernizovaným modelem GranTurismo