Mazda totiž tvrdí, že nová CX-9 nebude k dispozici v Evropě. Prodej se prý omezí na USA, Kanadu, Mexiko, Austrálii, Nový Zéland a Saudskou Arábii.

Současná generace přitom na starém kontinentu k dispozici byla, dokonce se prodávala i v České republice. Vozu však uškodila existence jediné motorizace, navíc takové, o kterou evropští zákazníci obecně neprojevují přílišný zájem.

CX-9 totiž pohání pouze benzinový 3,7litrový šestiválec s výkonem 277 koní (204 kW), oblíbený diesel v nabídce chybí. Možná i proto se v Česku tento model prodával pouze necelý rok.

Mazda CX-9.

Zřejmě slabé prodeje proto donutily Mazdu Evropu ze svých plánů - snad jen pro začátek - vypustit. Oznámení japonské automobilky také naznačuje, že ani tentokrát se nepočítá s naftovým motorem. 

Pod kapotu se tak zřejmě dostane pouze nová zážehová jednotka z rodiny Skyactiv. A vůbec poprvé přeplňovaná. Dosavadní atmosféricky plněný šestiválec totiž pravděpodobně nahradí 2,5litrový čtyřválec s turbodmychadlem.

Na bližší informace si však budeme muset počkat. Autosalon v Los Angeles začíná novinářskými dny 17. listopadu.