Premiéra nové generace v Londýně, Petrohradu a Istanbulu potvrdila většinu informací, které jsme už dříve tušili.

Vzhled samozřejmě navazuje na současný designerský jazyk Mazdy, který japonská automobilka označuje výrazem "KODO" - duše pohybu. Známe ho už z modelů Mazda6 a CX-5.

Rozměrově se novinka podobá svému předchůdci. Délka zůstala stejná (4 460 mm), nastupující "trojka" je však o 20 milimetrů nižší (1 450 mm) a o 40 milimetrů širší (1 795 mm). Pro vnitřní prostor představuje dobrou zprávu natažení rozvoru - z 2 640 milimetrů na 2 700.

Mazda při konstrukci nového hatchbacku použila více vysokopevnostní oceli, díky čemuž je karoserie údajně o 30 procent tužší. Zároveň ale došlo k výrazné redukci hmotnosti a zlepšení aerodynamiky - koeficient odporu vzduchu činí 0,275. Zajímavostí je aktivní maska chladiče, která v případě, že není nutné plně chladit motor, uzavře přívod vzduchu k chladiči.

Zdroj: Youtube

Uvnitř najdeme nový interiér a vylepšená sedadla. Hračičky potěší nabídka chytré elektroniky - například head-up displej, sedmipalcovou dotykovou obrazovku, či připojení k internetu a mailu. Nezapomnělo se ani na ochranu posádky, "trojka" tak dostala řadu bezpečnostních systémů. Objem zavazadlového prostoru činí 350 litrů, po sklopení zadních sedaček pak 1 250 litrů.

A co je pod kapotou? Volit půjde ze čtyř motorizací - tří benzínových a jedné dieselové. Všechny se chlubí efektivním chodem a nízkou spotřebou (čísla však Mazda neprozradila). Naftu spaluje motor Skyactiv-D o objemu 2,2 l. Po technické stránce jde o hodně zajímavou jednotku, má totiž nejnižší kompresní poměr na světě (14:1), přeplňování dvěma turbodmychadly a vyvažovací hřídel k potlačení vibrací. Nabízí výkon 150 koní a maximální točivý moment 380 N.m od 1800 otáček.

Nejslabší benzínový motor Skyactiv-G 1.5 l udává výkon 100 koní a bude zřejmě orientovaný vyloženě na nízkou spotřebu. Komu budou jeho dynamické schopnosti málo, může volit mezi Skyactiv-G 2.0 l (120 koní) a silnějším provedením stejného motoru se systémem rekuperace brzdné energie i-ELOOP (165 koní). K dispozici bude jak manuální, tak automatická převodovka - pokaždé se šesti stupni.

Prodej japonské novinky bude zahájen na podzim, nejprve zřejmě na severoamerickém trhu. Ceny zatím automobilka neoznámila.