Ve srovnání s předchůdcem je novinka o něco kratší - i když jen o zanedbatelné 3 centimetry. Nyní na délku měří 5065 milimetrů. O 55 milimetrů se však současně natáhl rozvor.

Vzhled vozu dále rozvíjí aktuální designový směr značky, jemuž Mazda říká Kodo ("duše v pohybu"). CX-9 tak zaujme například obrovskou maskou chladiče či poměrně úzkými světlomety vpředu i vzadu.

Mazda CX-9.

Mazda se dále chlubí výraznou úsporou hmotnosti. S pohonem předních kol je prý novinka ve srovnání s předchůdcem o 90 kilogramů lehčí, mezi čtyřkolkami je rozdíl dokonce 130 kg.

Povědomě působí interiér, který stejně jako v případě jiných modelů značky působí čistě, jednoduše a elegantně. Obrazovka multimediálního systému našla opět místo na vrchu palubní desky.

V kabině mohou být tři řady sedadel, CX-9 tak může převézt až sedm cestujících.

Mazda CX-9.

Zájemci si budou moci CX-9 vybavit například čalouněním z kůže Nappa, dekory z japonského dřeva, které prý dodal nejmenovaný výrobce kytar, nebo například audiosystémem Bose se 12 reproduktory.

Velká změna se udála i pod kapotou. Mazda totiž podle očekávání nahradila atmosféricky plněný benzínový šestiválec o objemu 3,7 litru menším čtyřválcem. Má objem 2,5 litru a poskytuje 250 koní (184 kW) a 420 Nm. Spojen je s šestistupňovou automatickou převodovkou. Nová jednotka je prvním přeplňovaným agregátem v rodině motorů Skyactiv.

Mazda CX-9 se začne na severoamerickém trhu prodávat na jaře. S prodejem v Evropě to zatím nevypadá dobře, ale kdo ví, třeba automobilka změní plány a novinku pošle i na starý kontinent.