Tomu bylo podřízeno všechno, takže nepřekvapí, že vůz nemá homologaci pro běžný silniční provoz. Současně s ním ale nejde závodit v některém z existujících šampionátů. Budoucím majitelům však tato skutečnost jistě vadit nebude.

McLaren totiž k autu, jehož cena činí 1,98 milionu liber (tedy v přepočtu 69 milionů korun), rovnou předá pozvánku k účasti ve vlastní závodní sérii, která v první sezoně nabídne šest podniků, přičemž o zázemí se postará samotná automobilka. Zajistí tedy přesuny aut, poskytne majitelům instruktora, přístup k závodním simulátorům a dokonce uvolní i fitness trenéra týmu formule 1.

McLaren P1 GTR.

Budoucí vlastníky si prostě automobilka bude hýčkat - majitele zhruba 30 plánovaných exemplářů ostatně vybere sama, přičemž podmínkou "kvalifikace" je vlastnictví "běžného" McLarenu P1 (těch vznikne 375).

P1 GTR zřetelně čerpalo inspiraci u slavných okruhových speciálů McLaren F1 GTR a F1 Longtail. I samotný název má připomínat vítězství vozu McLaren F1 GTR ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans roku 1995.

McLaren P1 GTR.

Okruhový speciál vychází ze silničního provedení modelu P1, ale nabízí větší výkon a řadu dalších úprav. Hybridní pohonné ústrojí, jehož srdcem je uprostřed umístěný, dvěma turbodmychadly přeplňovaný 3,8litrový osmiválec, poskytuje rovných 1000 koní. Standardní verze má "jen" 916 koňských sil.

Masivní změny se však udály na poli aerodynamiky a jízdních vlastností. Kompletně přepracován byl podvozek, GTR má také širší rozchod kol. Na dráze jistě pomohou závodní pneumatiky od Pirelli vyvinuté speciálně pro tento vůz. Pod předním nárazníkem najdeme výrazné "lízatko", optimalizovat proudění vzduchu pak pomáhají aktivní klapky před předními koly. Nepřehlédnutelné je obrovské zadní křídlo a neméně masivní difuzor.

McLaren P1 GTR.

Vzhledem k těmto úpravám je škoda, že se McLaren dosud nepochlubil nějakými konkrétními čísly, jež by ukazovala jistě obdivuhodný potenciál auta. Britský výrobce prozradil jen čas potřebný ke zrychlení z klidu na 100 km/h: 2,8 sekundy.