Označení GTR nebylo samozřejmě vybráno náhodou. Má připomínat vítězství vozu McLaren F1 GTR ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans z roku 1995.

Okruhový speciál bude vycházet ze silničního provedení modelu P1, ale nabídne větší výkon a řadu dalších úprav. Hybridní pohonné ústrojí, jehož srdcem je uprostřed umístěný, dvěma turbodmychadly přeplňovaný 3,8litrový osmiválec, poskytuje rovných 1000 koní. Standardní verze má "jen" 916 koňských sil.

Lepší a jistější jízdní projev zajistí úpravy aerodynamiky, zejména obrovské zadní křídlo, které navazuje na masivní difuzor. Hodně agresivně vypadají ven trčící koncovky výfuku.

Skica McLarenu P1 GTR.

I když přesný počet ještě nebyl oznámen, předpokládá se, že McLaren vyrobí maximálně 50 kusů varianty GTR. Koupit si ji však budou moci pouze majitelé běžné verze P1. Za cenu 1,98 milionu liber (zhruba 68,8 milionu korun) ale nedostanou jen samotný vůz. Součástí balíčku je například účast v závodní sérii, která v první sezoně nabídne šest podniků, přičemž o zázemí se postará samotná automobilka. Zajistí tedy přesuny aut, poskytne majitelům instruktora, přístup k závodním simulátorů a dokonce uvolní i týmového fitness trenéra.

McLaren P1 GTR bude odhalen 16. srpna, produkce začne příští rok.