Mercedes navíc tvrdí, že nové GT R vybavil takovou porcí technologií z motorsportu jako dosud žádné své auto určené na běžné silnice.

Ale začněme u motoru. Pod dlouhou přední kapotou se ukrývá dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o čtyřlitrovém objemu, který dává 585 koní (430 kW) a 700 newtonmetrů. Ve srovnání s verzí GT S jde o nárůst 75 koňských sil a 50 Nm.

Osmiválec je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která dostala delší jedničku a kratší sedmičku. Akcelerace z klidu na stovku zabere jen 3,6 sekundy, maximální rychlost činí 318 km/h.

Mercedes-AMG GT R.

Proti AMG GT S pak "erko" shodilo také 90 kilogramů hmotnosti, váží tedy 1554 kg.

Zajímavě je řešená aerodynamika. Při jízdě v režimu Race se například po překročení rychlosti 80 km/h začne pohybovat karbonový splitter umístěný v přední části spodku auta. Nakláněním v rozsahu 40 milimetrů zlepšuje proudění vzduchu a přítlak - v rychlosti 250 km/h prý generuje přítlak 40 kilogramů.

Stabilitu a lepší ovladatelnost pak zajišťují také obrovský zadní difuzor a masivní křídlo. AMG GT R dále dostalo přepracovaný adaptivní podvozek, elektronicky řízený zadní diferenciál a dokonce i systém natáčení zadních kol.

Do rychlosti 100 km/h se zadní kola natáčejí opačně než přední, po překročení stovky pak ve stejném směru.

Mercedes-AMG GT R.

Ostré kupé stojí na kovaných kolech s rozměry 275/35 ZR 19 vpředu a 325/30 ZR 20 vzadu, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup.

GT R samozřejmě ve srovnání s běžnými variantami vypadá podstatně agresivněji - všimnout si můžeme nápadnějších nárazníků s velkými otvory pro přísun vzduchu k motoru, nové masky chladiče inspirované závodním speciálem GT3 nebo svalnatějších boků.

V kabině najdeme skořepinová sedadla či alcantarou čalouněný volant s tlustým věncem a konstrastním prošíváním.

Prodej odstartuje až v březnu příštího roku, cena zatím nebyla zveřejněna.