GLA by tedy mělo být nejnižším SUV na trhu. Netradiční pro tento typ automobilů je také skvělá aerodynamika - Mercedes se chlubí hodně slušným součinitelem aerodynamického odporu 0,29. Pro úplnost se sluší dodat další rozměry: Na délku GLA měří 4417 mm, na šířku 1804 mm, rozvor činí 2699 mm.

Vzhled novinky nepřináší výrazná překvapení, jasně totiž navazuje na dříve představený koncept. To samé platí o pohledném interiéru, který se téměř neliší od kabiny příbuzné třídy A. Zavazadlový prostor nabízí objem 421 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 836 litrů.

Mercedes-Benz GLA.

Zájemci budou moci vybírat ze čtyř motorizací, kromě základní přeplňované šestnáctistovky s označením GLA 200 (156 koní), budou všechny dostupné také s pohonem všech kol 4Matic. Druhou zážehovou jednotkou - zároveň nejvýkonnějším motorem vůbec - je přeplňovaný dvoulitr GLA 250 s výkonem 211 koní.

Naftové agregáty zastupují dvě výkonově rozdílné verze čtyřválce o objemu 2,1 litru. GLA 200 CDI nabídne výkon 136 koní a současně plní úlohu nejúspornější jednotky v nabídce. Mercedes udává kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km. Silnější GLA 220 CDI pak produkuje 170 koní.

Slabší benzín i diesel standardně spolupracují se šestistupňovou manuální převodovkou, kterou bude možné za příplatek vyměnit za dvouspojkový automat 7G-DCT. Pro GLA 250, GLA 220 CDI a všechny čtyřkolkové verze je k dispozici pouze tato samočinná převodovka.

Novinka samozřejmě přijíždí s celou řadou nejrůznějších elektronických pomocníků, například se sytémem detekce únavy řidiče nebo s radarovým tempomatem s automatickým brzděním. Ceny zatím Mercedes neoznámil.