Na první pohled to přitom není znát, S 63 AMG vypadá skoro stejně jako běžná "S-Klasse". Pozorné oko ale odhalí jiné nárazníky, boční prahy a další sportovní doplňky. Nepřehlédnutelné jsou výrazné koncovky výfuku. K dispozici budou tři varianty S 63 AMG: zadokolka s obvyklým rozvorem, zadokolka s prodlouženým rozvorem a stejně "natáhnutý" sedan s pohonem všech kol 4Matic.

To nejdůležitější se ale ukrývá pod kapotou. Ručně montovaný, dvěma turbodmychadly přeplňovaný, vidlicový osmiválec o objemu 5,5 l poskytuje obdivuhodný výkon 585 koní (430 kW), točivý moment dosahuje nejen na ředitelskou limuzínu ohromující hodnoty až 900 N.m. Zrychlení z klidu na stovku je tak otázkou pouhých 4 sekund v případě verze s dlouhým rozvorem a pohonem všech kol. Klasická čtyřkolka (bez ohledu na rozvor) potřebuje navíc 4 desetiny sekundy.

Kromě dynamiky se u AMG samozřejmě zaměřili také na větší efektivitu pohonné jednotky a nižší spotřebu, ta se má v kombinovaném cyklu pohybovat jen lehce na 10 l/100 km. Zásluhu na tom má jistě i mezigenerační dieta, novinka váží o 100 kilogramů méně než předchůdce. 

O možnosti vybírat mezi zadokolkou a čtyřkolkou už byla řeč, zajímavé však je, že obě verze odlišuje i typ podvozku. Systém 4Matic s lamelovou spojkou, rozdělující hnací sílu v poměru 33:67, sází na konvenční ocelové pružiny, s nimiž jsou spřaženy adaptivní tlumiče. Zadokolka však využívá vzduchového pérování a premiérově použitého systému Magic Body Control. Tato technologie vyhodnocuje informace z kamery, která snímá silnici před vozem, a dokáže tak s předstihem reagovat například na změnu povrchu.

V prodeji se Mercedes -Benz S 63 AMG objeví už v září a ceny samozřejmě nebudou zrovna lidové. V Německu byly stanoveny na 149 880,5 € (zhruba 3,75 mil. Kč) za verzi s krátkým rozvorem, respektive 152 617,5 € (3,82 mil. Kč) za čtyřkolku s dlouhým rozvorem.