Více než čtyři sta kilometrů podle nového laboratorního emisního testu WLTP zvládne ujet první vůz nové značky Mercedesu. EQC to bude umět díky akumulátoru s kapacitou 80 kWh uloženému v podlaze.

Ten sám o sobě navýší hmotnost 4,8 metru dlouhého automobilu o 650 kilogramů na celkových 2425 kilogramů. Přes to zvládnou dva elektromotory o celkovým výkonu 300 kW (408 koňských sil) a maximálním točivém momentu 765 Nm rozjet vůz na stolikilomerovou rychlost během 5,1 sekundy. Maximální rychlost pak činí 180 km/hod.

Vůz má stejný rozvor jako současně nabízené SUV GLC, oproti němu je však o půldruhého centimetru nižší a naopak o více než deset cetnimetrů delší.

Udávaná spotřeba je lehce přes 22 kWh na 100 kilometrů a doba nabíjení z rychlodoníječky s výkonem 110 KW 40 minut. (Snad už taková možnost bude v době uvedení na trh, které se předpokládá ve druhé polovině příštího roku k dispozici i u nás).

INTERIÉR SE NELIŠÍ

Vůz je samozřejmě možné dobíjet i doma z klasické 230V zásuvky pomocí vestavěné nabíječky s výkonem 7,4 kWh. To si samozřejmě vyžádá podstatně delší dobu. Konkrétní údaj zatím Mercedes neuvedl.

Merceedes-Benz EQC bude nabízet dostatečný prostor v kabině i pro zavazadla. Objem kufru je 500 litrů. Na rozdíl od mnoha jiných elektromobilů bude možné za tímto vozem tahat také přívěsy. Konkrétně až 1800 kilogramů těžký brzděný přívěs.

Zatímco interiér je v podstatně shodný jako v moderních exemplářích značky se spalovacími motory a například dva displeje s úhlopříčkou přes 10 palců budou ve standardní výbavě, exteriér dává tušit, že jde o něco zcela jiného. Hlavním odlišovacím prvkem jsou pásky LED světel, které propojují přes celou šířku auta vpředu světla pro denní svícení a vzadu koncová světla.

Zatím se bude nabízet jediná verze s označením EQC 400 4Matic, ale do budoucna mají přibýt další. Chystá se levnější varianta s pouze 60kWh baterií a zřejmě i s méně výkonnými motory (nebo pouze jedním) a pak také výkonnnější s bateriemi třeba až 110 kWh.

Na ceny si ještě budeme muset řadu měsíců počkat.