Více než čtyři sta kilometrů podle nového laboratorního emisního testu WLTP zvládne ujet první vůz nové značky Mercedesu. EQC to bude umět díky akumulátoru s kapacitou 80 kWh uloženému v podlaze.

Ten sám o sobě navýší hmotnost 4,8 metru dlouhého automobilu o 650 kilogramů na celkových 2425 kilogramů. Přes to zvládnou dva elektromotory o celkovým výkonu 300 kW (408 koňských sil) a maximálním točivém momentu 765 Nm rozjet vůz na stolikilomerovou rychlost během 5,1 sekundy. Maximální rychlost pak činí 180 km/hod.

Audi A5 g-tron
Plynová versus elektrická auta. Kdo má nyní navrch?

Vůz má stejný rozvor jako současně nabízené SUV GLC, oproti němu je však o půldruhého centimetru nižší a naopak o více než deset cetnimetrů delší.

Udávaná spotřeba je lehce přes 22 kWh na 100 kilometrů a doba nabíjení z rychlodoníječky s výkonem 110 KW 40 minut. (Snad už taková možnost bude v době uvedení na trh, které se předpokládá ve druhé polovině příštího roku k dispozici i u nás).

INTERIÉR SE NELIŠÍ

Vůz je samozřejmě možné dobíjet i doma z klasické 230V zásuvky pomocí vestavěné nabíječky s výkonem 7,4 kWh. To si samozřejmě vyžádá podstatně delší dobu. Konkrétní údaj zatím Mercedes neuvedl.

Merceedes-Benz EQC bude nabízet dostatečný prostor v kabině i pro zavazadla. Objem kufru je 500 litrů. Na rozdíl od mnoha jiných elektromobilů bude možné za tímto vozem tahat také přívěsy. Konkrétně až 1800 kilogramů těžký brzděný přívěs.

Audi A5 g-tron
Plynová versus elektrická auta. Kdo má nyní navrch?

Zatímco interiér je v podstatně shodný jako v moderních exemplářích značky se spalovacími motory a například dva displeje s úhlopříčkou přes 10 palců budou ve standardní výbavě, exteriér dává tušit, že jde o něco zcela jiného. Hlavním odlišovacím prvkem jsou pásky LED světel, které propojují přes celou šířku auta vpředu světla pro denní svícení a vzadu koncová světla.

Zatím se bude nabízet jediná verze s označením EQC 400 4Matic, ale do budoucna mají přibýt další. Chystá se levnější varianta s pouze 60kWh baterií a zřejmě i s méně výkonnými motory (nebo pouze jedním) a pak také výkonnnější s bateriemi třeba až 110 kWh.

Na ceny si ještě budeme muset řadu měsíců počkat.