Nový Clubman automobilka Mini představila loni v červnu, verze s pohonem všech kol tak příjíždí po více než půl roce. Na pohled se od standardního provedení neliší, novinkou jsou jen znaky ALL4 na bocích karoserie.

Máme tedy před sebou 4253 milimetrů dlouhé auto (Clubman v minulé generaci se vešel pod čtyři metry), 1800 mm široké a 1441 mm vysoké. Rozvor dosahuje 2670 milimetrů. Zavazadlový prostor má objem 360 litrů, po sklopení zadních sedadel pak je k dispozici 1250 litrů. Zajímavostí jsou dělené zadní dveře.

Mini Clubman ALL4.

Interiér pak samozřejmě vychází z třetí generace hatchbacku Mini, byť některé detaily se mírně liší. Palubní desce tradičně dominuje velký kruhový přístroj, na středovém tunelu zase může najít místo volitelný otočný ovladač umožňující výběr jízdního režimu.

Pohon všech kol je u modelu Clubman po technické stránce řešen elektronicky regulovanou vícelamelovou spojkou umístěnou u zadního diferenciálu. Řízení pohonu všech kol pak je integrované do stabilizačního systému, který podle aktuální jízdní situace rozděluje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy.

Čtyřkolka je k dispozici pro nejvýkonnější čtyřválcové motory. Zážehové provedení Cooper S Clubman ALL4 s přeplňovaným dvoulitrem disponuje výkonem 192 koní (141 kW) a vystačit si má 6,9 až 7 litry benzínu na 100 kilometrů. Může být vybaveno šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou.

Mini Clubman ALL4.

Mini Cooper SD Clubman ALL4 (s kombinovanou spotřebou 4,8 až 4,9 l/100 km) pohání dvoulitrový turbodiesel o výkonu 190 koní (140 kW), který je spojen výhradně s osmistupňovým automatem.

S premiérou modelů vybavených pohonem všech kol se počet verzí nové generace Clubmanu rozšířil na osm.