Je však třeba přiznat, že Adventure se (zatím) do sériové výroby nechystá, jde pouze o designové cvičení mladých konstruktérů z dílen BMW v Mnichově a Dingolfingu.

Jako výchozí "materiál" posloužil (původně červený) klasický Paceman Cooper S, proto pod kapotou najdeme přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 184 koní a točivým momentem 260 N.m. Nechybí ani pohon všech kol ALL4.

Mini Paceman Adventure.

Změnilo se však nastavení podvozku, u Adventure byl zesílen a zvýšila se i světlá výška. Pro jízdu mimo zpevněné silnice se hodí off-roadové pneumatiky s hlubokým vzorkem.

Mini Paceman Adventure.

Dobrodružný vzhled pak podtrhují zajímavé doplňky a detaily, jako například střešní nosič s náhradním kole, rampa se čtyřmi reflektory či "šnorchl", tedy sání vyvedené z motorového prostoru až na úroveň střechy - to aby motor mohl i při brodění "dýchat".