Zatímco u někteých aut je po faceliftu třeba hledat designové změny důkladně a skoro až s lupou v ruce, omlazený Ford Focus se od současné verze liší opravdu výrazně. Nejvíc rozdílů najdeme v přední části vozu, jejímž hlavním poznávacím znamením je výrazná maska chladiče, která docela připomíná automobily značky Aston Martin. Toto řešení už ostatně známe i z nového Mondea.

Focus dostal také nové přední i zadní světlomety, nárazníky, víko zavazadlového prostoru a dokonce i přepracované blatníky.

close Ford Focus. zoom_in

Výrazné změny pokračují i v interiéru. Především zmizel nepříliš pohledný a přetlačítkovaný středový panel, ovládání nově přebírá osmipalcový dotykový displej a multimediální systém Ford SYNC 2. V kabině najdeme také nový volant a upravený středový tunel. Výrobce se chlubí i zlepšením akustického komfortu.

Obohacena byla nabídka elektronických pomocníků. Připlatit lze za vylepšený automatický parkovací systém či za technologii, která v případě hrozící kolize dokáže zastavit vůz. Systém Active City Stop funguje do rychlosti 50 km/h.

close Ford Focus. zoom_in

A nyní k technice. Ford se pustil do úpravy podvozku, Focus dostal nové tlumiče a jejich zapoudření, změněna byla i geometrie a konstruktéři také přenastavili elektronickou stabilizaci.

Paletu motorů rozšíří benzinový turbomotor 1.5 EcoBoost ve verzích se 150 a 180 koňskými silami. Standardem pro obě je šestistupňová manuální převodovka, za příplatek lze zvolit nový automat se stejným počtem rychlostí.

close Ford Focus. zoom_in

Druhou novou jednotkou je turbodiesel 1.5 TDCi, který může být naladěn na 95 či 120 koní. I pro něj tvoří základní volbu ručně řazená skřín, pro výkonnější variantu je ale k dispozici také dvouspojkový automat PowerShift. V nabídce samozřejmě zůstává tříválec 1.0 EcoBoost, vrcholný nafťák 2.0 TDCi pak posílil na 150 koní.

Na další technické údaje si zřejmě budeme muset počkat až do premiéry na ženevském autosalonu. V prodeji se "nový" Focus objeví ve druhé polovině roku.