Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motory pro Nissan GT-R smí montovat jen čtyři lidé. Složit jeden trvá šest hodin

Jokohama /VIDEO/ - Model GT-R, sportovní vůz japonského výrobce Nissan, je v mnoha ohledech mimořádné auto. Výjimečným způsobem však také vzniká. Jeho motor například smějí složit jen čtyři lidé, kterým automobilka říká Takumi. Podívejte se, jak to dělají.

11.8.2013
SDÍLEJ:

Nissan GT-R.Foto: Nissan

Všichni pracují ve výrobním závodě v japonské Jokohamě, kde za téměř 80 let existence značky Nissan vzniklo více než 35 milionů motorů. Takumi tvoří Izumi Shioya, Nobumitsu Gozu, Tsunemi Oyama a jejich vedoucí Takumi Kurosawa. Kdyby se sečetla jejich zkušenost s výrobou pro Nissan, byla by delší než sto let.

Ruční výroba motoru pro Nissan GT-R.

Pouze tito mechanici tedy montují dvěma turbodmychadly osazené šestiválcové motory s označením VR38, které vznikají úplně jinak, než je dnes obvyklé. Jde totiž o ruční práci v perfektně čistém prostředí. "Vše děláme sami - měření, utahování, další měření. A až po manuálních kontrolách a potvrzení, že je vše v pořádku, můžeme GT-R dodávat našim zákazníkům," popisuje Tsunemi Ohyama.

Motor mechanici skládájí z 374 dílů, práce jim trvá zhruba šest hodin. Když jsou hotovi, připevní na jednotku štítek se svým jménem. To aby budoucí majitel věděl, který ze čtveřice "vyvolených" sestavil právě jeho motor. "Pokud by nám šlo jen o montáž motoru pro GT-R, můžeme to každého zručného člověka naučit za tři až čtyři měsíce. Jenže vlastníci GT-R auto používají třeba pro nákupy, ale taky v něm uhánějí rychlostí 320 kilometrů za hodinu na závodním okruhu, takže je nutné u každé části motoru ručit za preciznost a kvalitu. A to je naše zodpovědnost. Proto každou jednotku sestavuje jediný mechanik," říká Takumi Kurosawa.

Ruční výroba motoru pro Nissan GT-R.

I díky jménům uvedených na motoru se prý občas stane, že do závodu v Jokohamě zavítá majitel GT-R s přáním potkat se právě s mechanikem, který sestavil více než pětisetkoňový šestiválec v jeho voze - jen proto, aby mu mohl osobně poděkovat. Nissan mu rád vyhoví.

Mimochodem, Nismo, sportovní divize Nissanu, chystá svou verzi modelu GT-R. Údajně má mít výkon téměř 580 koní, odlehčenou konstrukci a z klidu na stovku zrychlí za neuvěřitelné 2 sekundy. Dočkat bychom se měli v průběhu příštího roku.

Autor: Redakce

11.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ruský prezident Vladimir Putin.
2 16

Sestřelení ruského letounu byl souběh nešťastných okolností, tvrdí Putin

Vteřiny dne 18. září 2018

Sestřelené ruské letadlo, úkrok ČSSD v diplomacii a bilionová cla: Vteřiny dne

Unikát Zoo Praha: přirozeně odchovala nejvíce mláďat zejozoba afrického na světě

Pražská zoologická zahrada letos dosáhla bilance 30 přirozeně odchovaných mláďat zejozoba afrického za osm chovatelských sezón. Tím se nemůže pochlubit žádná jiná zoo na světě. Nejstarší letošní mládě tohoto druhu narozené v pražské zoo 22. srpna už překonalo kritický věk a jeho sourozenci narození krátce po něm jej můžou následovat. Návštěvníci najdou tyto možná až bizarně vyhlížející ptáky se zvláštním tvarem zobáku v Ptačích mokřadech umístěných v dolní části zoo.

Stav polské justice se nezlepšil. Obavy Evropské komise vzrostly

Stav právního státu v Polsku se navzdory výtkám Bruselu nezlepšil. Evropská komise je proto připravena tlačit na Varšavu všemi možnými prostředky. Po zasedání zástupců vlád zemí EU to alespoň oznámil místopředseda Evropské komise Frans Timmermans.  

Žena předjížděla sanitku a srazila se s motorkářem. Ten zahynul

K tragické dopravní nehodě vyjížděli záchranáři na silnici vedoucí z Lipůvky na Blansko.

Mexické márnice praskají ve švech. Kamion s mrtvolami bezcílně putuje městem

Vzrůstající násilí v Mexiku přestaly zvládat místní márnice, jejichž kapacity jsou dlouhodobě vyčerpané. Kuriózně se s narůstajícím problémem vypořádaly úřady v Gaudalajaře, které nechaly přes sto mrtvol v chladírenském návěsu na okraji města. Zápach, který z vozu vycházel, vyvolal protesty místních obyvatel, píše britský list The Guardian.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT