Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motory pro Nissan GT-R smí montovat jen čtyři lidé. Složit jeden trvá šest hodin

Jokohama /VIDEO/ - Model GT-R, sportovní vůz japonského výrobce Nissan, je v mnoha ohledech mimořádné auto. Výjimečným způsobem však také vzniká. Jeho motor například smějí složit jen čtyři lidé, kterým automobilka říká Takumi. Podívejte se, jak to dělají.

11.8.2013
SDÍLEJ:

Nissan GT-R.Foto: Nissan

Všichni pracují ve výrobním závodě v japonské Jokohamě, kde za téměř 80 let existence značky Nissan vzniklo více než 35 milionů motorů. Takumi tvoří Izumi Shioya, Nobumitsu Gozu, Tsunemi Oyama a jejich vedoucí Takumi Kurosawa. Kdyby se sečetla jejich zkušenost s výrobou pro Nissan, byla by delší než sto let.

Ruční výroba motoru pro Nissan GT-R.

Pouze tito mechanici tedy montují dvěma turbodmychadly osazené šestiválcové motory s označením VR38, které vznikají úplně jinak, než je dnes obvyklé. Jde totiž o ruční práci v perfektně čistém prostředí. "Vše děláme sami - měření, utahování, další měření. A až po manuálních kontrolách a potvrzení, že je vše v pořádku, můžeme GT-R dodávat našim zákazníkům," popisuje Tsunemi Ohyama.

Motor mechanici skládájí z 374 dílů, práce jim trvá zhruba šest hodin. Když jsou hotovi, připevní na jednotku štítek se svým jménem. To aby budoucí majitel věděl, který ze čtveřice "vyvolených" sestavil právě jeho motor. "Pokud by nám šlo jen o montáž motoru pro GT-R, můžeme to každého zručného člověka naučit za tři až čtyři měsíce. Jenže vlastníci GT-R auto používají třeba pro nákupy, ale taky v něm uhánějí rychlostí 320 kilometrů za hodinu na závodním okruhu, takže je nutné u každé části motoru ručit za preciznost a kvalitu. A to je naše zodpovědnost. Proto každou jednotku sestavuje jediný mechanik," říká Takumi Kurosawa.

Ruční výroba motoru pro Nissan GT-R.

I díky jménům uvedených na motoru se prý občas stane, že do závodu v Jokohamě zavítá majitel GT-R s přáním potkat se právě s mechanikem, který sestavil více než pětisetkoňový šestiválec v jeho voze - jen proto, aby mu mohl osobně poděkovat. Nissan mu rád vyhoví.

Mimochodem, Nismo, sportovní divize Nissanu, chystá svou verzi modelu GT-R. Údajně má mít výkon téměř 580 koní, odlehčenou konstrukci a z klidu na stovku zrychlí za neuvěřitelné 2 sekundy. Dočkat bychom se měli v průběhu příštího roku.

Autor: Redakce

11.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Octavia
Škoda Fabia
Renault Fluence
Toyota Avensis

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kateřina Perknerová.
1 22

Komentář Kateřiny Perknerové: Masarykovi následovníci. Proč by ne?

Miroslav Sládek v létě 2016 v Ústí nad Labem
4

V Chomutově zatkli republikána Sládka. Kvůli nepovolené kampani

Jan Kysela: Češi si vyloženě mnou ruce, když se někdo vymkne

/FOTOGALERIE, VIDEO/ Včera a dnes rozhodujeme o složení sněmovny, potažmo vlády. Za necelé tři měsíce si zvolíme prezidenta. Jaký vliv to bude mít na český ústavní pořádek a mělo by dojít k úpravě základního zákona České republiky? O tom Deník mluvil s ústavním právníkem, profesorem Janem Kyselou.

DOTYK.CZ

Tak teď toho mám dost – a rozpoutala nenásilnou vězeňskou vzpouru

Ve spolupráci s neziskovou organizací Post Bellum přinášíme vzpomínky pamětníků komunistické zvůle. Dnešní příběh věnujeme příběhu Heleny Kučerové, která osmnácti let pobyla na svobodě pouhých pět let, více než 13 jich strávila v komunistických kriminálech. 

Barák na odstřel kvůli nájemníkům a očekávaná vražda: nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 20. října 2017.

ANKETA MEZI LÍDRY: Co přejí ke 100. narozeninám republiky...

Než vhodíme lístek do volební urny, zvažujeme, co nám ta „naše“ strana a její lídr přinesou. Nižší daně, kvalitní veřejné služby, vyšší důchody, špičkové vzdělání pro děti, aktivní roli v Evropské unii – záleží na osobních preferencích. Pak také vybíráme podle toho, nakolik jsou kandidáti důvěryhodní, co už v politice dokázali, kolik slibů splnili, jak se umějí za své vize poprat doma i za hranicemi.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení