Ford totiž svou rychlou novinku důkladně zkouší v testovacím středisku ve městě Allen Park. Inženýři v něm mohou simulovat opravdu výjimečné podmínky: teplotu například mohou stáhnout až na -40°C (druhým extrémem je +55°C), lze upravovat vlhkost, rychlost větru, simulovat různou intenzitu slunečního záření či účinek rozdílné nadmořské výšky (až do 3658 metrů nad mořem).

 Testování nového Fordu Mustang v extrémních podmínkách.

Ve výzkumném centru také auto dokáží doslova zasypat sněhem - jako by ho na cestě přepadla sněhová bouře.

Jedním z hlavních úkolů bylo prý zjistit, jaký má sníh vliv na vzduchový filtr. Pokud by ho totiž ucpal, do motoru by nemohl proudit vzduch a agregát by se dusil, případně by zcela zhasnul.

Zdroj: Youtube

Ford samozřejmě také zkoušel, co udělá mráz s důležitými díly, například s převodovkou a táhly řazení.

Výrobce nový Mustang vybavil i voličem jízdních režimů, jedním z nich je mód Wet/Snow určený právě na kluzké povrchy. I to dokládá, že šestá generace legendárního "pony car" nemá být jen vozem pro občasné svezení v hezkém počasí.

Testování nového Fordu Mustang v extrémních podmínkách.

Jen pro připomenutí: ostré provedení Shelby GT350 Mustang pohání vidlicový osmiválec o objemu 5,2 litru, který poskytuje výkon přes 500 koní a točivý moment přes 540 N.m. Ford se chlubí, že silnější atmosféricky plněnou jednotku dosud nevyrobil.

Motor je zajímavý také použitím ploché klikovkové hřídele, díky čemuž má agregát omezovač až v 8200 otáčkách. Mimochodem, v současnosti podobné řešení najdeme jen u Ferrari California.

Nadupaná novinka se začne prodávat ve druhé polovině tohoto roku.