Kvůli velké poptávce bude automobilka evropský trh zásobovat i ze svého ruského závodu. Napsaly to dnes Hospodářské noviny.

"Celá záležitost již byla projednána s odborářskou organizací a dospěli jsme k dohodě, že nový směnný systém vstoupí v platnost od 1. ledna roku 2017," uvedl v Paříži na autosalonu šéf automobilky Bernhard Maier.

Od ledna tak budou linky v Kvasinách fungovat 24 hodin denně šest dní v týdnu místo dosavadních pěti. Vyrábí se zde model Superb, sportovně užitkový Yeti a připravuje se výroba nového modelu Kodiaq. Pro španělskou automobilku Seat, která stejně jako Škoda Auto patří do koncernu Volkswagen, se v Kvasinách vyrábí SUV Ateca.

Nejdéle se čeká na Škodu Yeti

Nejdéle ze škodovek nyní zákazníci čekají na vůz Yeti, který je ve výrobě již od roku 2009, ale příští rok vyjede ve zcela nové verzi, která bude spřízněná se Seatem Ateca. Mluvčí Škody Auto Jana Bahníková deníku řekla, že čekací doba na model Yeti je nejméně čtyři měsíce. Právě Yeti se na přelomu roku začne pro evropský trh dovážet také z ruského závodu v Nižném Novgorodu, kde se dosud vyrábělo jen pro místní trh.

U Superbu se podle Bahníkové podařilo čekací dobu snížit z půl roku na tři měsíce. Nové generace vozu se v Kvasinách vyrobí víc než 400 kusů denně, zatímco u minulé generace to bylo 300 aut za den.

Seat si prý stěžuje

Až osm měsíců se ale čeká na kvasinské Seaty Ateca, které se zde začaly vyrábět, protože v konkurenci dalších závodů koncernu nabídla Škoda Auto nejlepší podmínky. Pro Seat je přitom Ateca životně důležité, protože může ztrátovou automobilku dostat do zisku.

Podle Hospodářských novin tak ze Španělska, kde je vysoká nezaměstnanost a závody Seatu mají volné kapacity, zaznívá kritika, že Škoda zakázku získat neměla. V Kvasinách se vyrábí 300 seatů denně.

Škoda Auto za letošní rok očekává rekordní počet prodaných vozů i rekordní finanční výsledky. Loni automobilka prodala 1,056 milionu aut, nejvíce v historii, z toho 281 700 na svém největším trhu v Číně. Zisk loni zvýšila o 6,5 procenta na rekordních 708 milionů eur, v přepočtu asi 19,1 miliardy Kč. Tržby byly rovněž nejvyšší v historii - zvýšily se o 6,2 procenta na 12,49 miliardy eur, což je zhruba 338 miliard Kč.

ČTĚTE TAKÉ: Jaký bude nový Yeti? Mohl by vypadat jako menší Kodiaq