Například největší autobazar AAA Auto zaznamenal v posledních dnech zvýšený počet pokusů o prodej aut z povodní. "Zaplavená auta pochopitelně odmítáme vykoupit. Takových vozů se nám na výkup dostane v průměru pět až deset týdně. V období těsně po masivních záplavách výskyt vodou poškozených aut prudce naroste. Už nyní jsme zaznamenali případy takových vozů z Německa a Francie, ale i z Česka," sdělil ČTK Petr Vaněček z AAA Auto.

U moderních vozů plných elektronické výbavy a bezpečnostních systémů je zvýšená náchylnost k poruchám zejména po zaplavení vodou výše než je motorový prostor. Mnoho závad může být i životu nebezpečných.

Prakticky kdykoliv totiž může selhat elektronika, nebo vzniknout závady na vnějších součástech auta vlivem nadměrné koroze. Dojít může také k poškození ložisek, brzd, čepů a podvozkových částí. Opravy zaplavených aut, včetně nutné výměny elektroinstalace, přitom mnohdy převyšují ceny nabízených aut.

Podle údajů Svazu dovozců automobilů je ročně ze zahraničí na český trh dovezeno okolo 140 000 ojetých aut. Za prvních pět měsíců letošního roku bylo dovezeno kolem 65 000 aut. Většina importů pochází právě z Německa a Francie, které v minulých dnech na mnoha místech sužovaly povodně.

Zaplavené auto lze poznat kontrolou různých míst, třeba prostoru pod čalouněním dveří, kde se může nacházet bahno. To se často usadí i za těsněním kolem dveří, pod prahovými lištami nebo pod palubní deskou. 

Zákazníci by každopádně měli v kupní smlouvě požadovat ustanovení o tom, že vůz nebyl zatopen, aby v rámci případné reklamace mohli žádat finanční kompenzaci.