Třílitrový šestiválec vyrobila společnost VM Motori a jeho dynamika nevypadá úplně špatně. Turbodiesel nabídne výkon 275 koní a točivý moment 600 N.m, zrychlení z nuly na stovku velkému sedanu zabere jen 6,4 sekundy. Poháněna jsou přirozeně zadní kola.

U naftového modelu je samozřejmě důležitá spotřeba, Maserati uvádí v kombinovaném cyklu hodnotu 6,2 l/100 km. Na plnou nádrž by tak vůz mohl urazit více než tisíc kilometrů.

Je jasné, že diesel nenabídne stejné zážitky jako zážehový šestiválec, či dokonce osmiválec. Například zvukový handicap se však Maserati rozhodlo vyřešit tak, že bude přes reproduktory pouštět do kabiny falešný hluk benzinového motoru, který by měl odvést pozornost od typického naftového projevu.

Maserati Quattroporte Diesel nově představuje nejlevnější cestu k tomuto modelu, automobilka stanovila základní cenu na 106 365 eur (i pro český trh, cena tak závisí na aktuálním kurzu), tedy zhruba 2,74 milionu korun. V základní výbavě pak zájemce najde například automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, multimediální systém s navigací a 8,4palcovým dotykovým displejem či bi-xenonové adaptivní světlomety.