Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Našli jsme nejširší auta na trhu. Do zúžených pruhů na D1 s nimi určitě nesmíte!

Velká část řidičů nemá ani tušení, jaká je ve skutečnosti šířka jejich vozidel. Některá nová velká SUV už dokonce přesahují hranici 220 centimetrů. Na to, která to konkrétně jsou, se můžete podívat v naší fotogalerii. 

28.8.2018
SDÍLEJ:

Znáte to určitě sami. Před vámi na některém z opravovaných úseků dálnice jede auto a jeho řidič se stále nemůže rozhodnout, zda nákladní auto nebo osobák s přívěsem zvládne bez újmy objet levým zúženým pruhem. Nepohybuje se tedy ani v "pomalejším" pravém pruhu, ani v tom levém, ale tak nějak uprostřed. Mnohdy mu to rozhodování trvá tak dlouho, že se za ním vytvoři slušná šňůra vozů s nervózními řidiči za jejich volanty.

Využívat tento levý pruh, do kterého je podle dopravního značení zákaz vjíždět, pokud je šířka vozidla (se zrcátky) větší než 2,2 metru, je opravdu docela oříšek i pro zkušenější řidiče. Zvláště, pokud řídí auto, jehož rozměry jsou takzvaně na hraně.

Navíc, jak ukázal vloni průzkum mezi rakouskými řidiči, drtivá většina z nich neví, jakou šířku jejich vůz má. Konkrétně to bylo 86 procent dotazovaných. Myslím si, že u nás by situace byla velmi podobná.

Zbývá 15 centimetrů

Dokonce ještě větší procento nevědělo, jaká je minimální šířka jízdního pruhu na oficiálních komunikacích. Ta je v této alpské zemi stejná jako u nás - tedy 2,5 metru. Lze snadno spočítat, že autu, které má i se zrcátky přesně 220 centimetrů, zbývá po každé straně už jen patnáct centimetrů volného prostoru. A v tomto koridoru se v rychlosti 80 kilometrů v hodině udržet není věru úplně snadné.

Aut, které se této hranici 220 centimetrů se zrcátky blíží, je už docela hodně. Experti rakouského automotoklubu ÖAMTC vloni spočítali, že 77 procent nových aut na trhu má šířku se zrcátky více než dva metry a 29 procent více než 2,1 metry. Od té doby se to procento určitě ještě o něco navýšilo.

Našli jsme dokonce čtyři vozidla, která tuto hodnotu o něco přesahují. Logicky se jedná o SUV. Dvě z nich vznikla v rámci koncernu Volkswagen, další dvě zase automobilka Jaguar&Land Rover. 

Autor: Radek Pecák

28.8.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Grant William Robicheaux, Cerissa Laura Rileyová
15 9

Predátor v bílém plášti. Americký chirurg znásilnil stovky žen

Ilustrační foto.

Hlasujte o nedůvěře vládě, žádají stovky demonstrantů u Poslanecké sněmovny

V Ostravě se někdo zbavil balíčků se smrtící drogou. Nálezce je odevzdal policii

Více než dvě desítky balení smrtící syntetické drogy s označením Bakiba našel tento týden jedenatřicetiletý muž mezi domy v Ostravě-Porubě.

All you can eat. Muž spořádal osm kilogramů sushi, restaurace ho vykázala

Bavorský Landshut má novou hvězdu. Stal se jí třicetiletý triatlonista Jaroslav Bobrowski, který si zašel na sushi do podniku typu all-you-can-eat. Když ale sám vyjedl prakticky celou nabídku, restaurace mu další konzumaci zakázala, informoval web amerického deníku Washington Post.

TOP 09: Sněmovna by měla vyzvat k přijetí syrských dětí

Sněmovna by měla podle TOP 09 apelovat na vládu, aby Česko přijalo pět desítek syrských dětí z řeckých uprchlických táborů. Předseda poslanců této strany Miroslav Kalousek to označil za dobrovolné a solidární gesto. Proti takovému záměru se při dnešní sněmovní debatě o globálním paktu o migraci postavila SPD Tomia Okamury.

Hladomor v Jemenu ohrožuje miliony dětí. Saúdové blokují přístav

Více než pěti milionům dětí v Jemenu akutně hrozí hladomor. Lidé v zemi na jihu Arabského poloostrova nemají kvůli válečnému konfliktu přístup k základním potravinám. Dodávky přicházely do válkou postižených oblastí přes přístav Hudajda v Rudém moři, ten ale částečně blokuje koalice v čele se Saúdskou Arábií, píše list The Guardian.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT