V roce 2012 zahynulo při nehodách v osobních automobilech celkem 465 osob, z toho ve vozidlech ve věku nad 10 let to bylo 282 osob (60,65 % všech obětí). Celkový počet nehod starších aut byl přitom nižší - na celkovém počtu nehod se podílela pouze 44,45 %.

Vozidla ve věku do 5 let se na počtu nehod podílela téměř 30 %, avšak na počtu usmrcených pouze necelými 17 % a u osobních automobilů ve věku 5 až 10 let činil podíl na nehodách 26 % a podíl na počtu usmrcených osob cca 23 %. Ale u vozidel ve věku 10 až 15 let byl podíl na nehodách 25 % a podíl usmrcených osob dosáhl více než 30 % a podíl vozidel ve věku nad 15 let na počtu nehod činil necelých 20 %, avšak jejich podíl na počtu usmrcených přesáhl rovněž 30 %. Z čísel je tedy patrné, že s přibývajícím věkem vozidla se bezpečnost přepravovaných osob značně snižuje.

Podíl registrovaných osobních automobilů starších než 10 let se přitom v České republice stále zvyšuje. "Ke konci roku 2012 bylo v ČR registrováno celkem 2 864 556 osobních automobilů starších než 10 let (60,96 % vozového parku) a v roce 2008 to bylo „pouze" 2 606 406 ks (58,92 % vozového parku). Počet vozidel ve věku nad 10 let se tedy od konce roku 2008 zvýšil bezmála o 10 %," uvádí Antonín Šípek ze Sdružení automobilového průmyslu.

Podle něj je navíc nutno vzít v úvahu skutečnost, že starší vozidla vykazují v průměru nižší roční nájezd kilometrů, čemuž logicky odpovídá i nižší počet nehod v provozu. "Pokud tedy počty usmrcených a počty nehod přepočteme na roční proběh, pak při vážné nehodě ve vozidle starším než 10 let je šance na přežití téměř dvakrát nižší než v automobilu mladším. Tento poměr je od roku 2008 prakticky stejný," dodává Šípek.