Japonský výrobce je v čele hned tří významných žebříčků, které monitorují hodnotu značek. Podle společnosti Millward Brown a jejího přehledu BrandZ TOP 100 má Toyota hodnotu 28,913 miliardy amerických dolarů (asi 721 miliard korun), za ní najdeme BMW a Mercedes-Benz.
BrandZ TOP 100: Nejhodnotnější automobilové značky | |
Pořadí | Hodnota (v miliardách USD) |
1. Toyota | 28,913 |
2. BMW | 26,349 |
3. Mercedes-Benz | 21,789 |
4. Honda | 13,332 |
5. Ford | 13,106 |
6. Nissan | 11,411 |
7. Audi | 10,127 |
8. Volkswagen | 9,283 |
9. Land Rover | 4,987 |
10. Lexus | 4,329 |
Magazín Forbes pak značce Toyota přisuzuje ještě větší cenu, konkrétně 37,8 miliardy dolarů (asi 943 miliard Kč), na druhé místo také řadí BMW, na třetí však Hondu.
Forbes: Nejhodnotnější automobilové značky | |
Pořadí | Hodnota (v miliardách USD) |
1. Toyota | 37,8 |
2. BMW | 27,5 |
3. Honda | 22,6 |
4. Mercedes-Benz | 22,5 |
5. Audi | 12,8 |
6. Ford | 12,5 |
7. Chevrolet | 9 |
8. Hyundai | 8,4 |
9. Lexus | 8 |
10. Volkswagen | 8 |
11. Nissan | 7,3 |
12. Porsche | 7 |
13. Kia | 6,2 |
Odlišné pořadí nabízí také přehled společnosti Brand Finance, který například výrazně lépe hodnotí Volkswagen. Pro nás je však zajímavý hlavně tím, že udává hodnotu nejen těch úplně nejcennějších značek aut. Najít v něm tedy můžeme i českou Škodu, jejíž "brand" se nachází na 62. místě s hodnotou 1,265 miliardy dolarů (asi 31,6 miliardy korun).
Brand Finance: Nejhodnotnější automobilové značky | |
Pořadí | Hodnota (v miliardách USD) |
1. Toyota | 35,017 |
2. BMW | 33,079 |
3. Volkswagen | 31,025 |
4. Mercedes-Benz | 27,328 |
5. Honda | 22,424 |
6. Ford | 20,315 |
7. Nissan | 18,085 |
8. Audi | 9,591 |
9. Hyundai | 8,605 |
10. Renault | 7,849 |
… | … |
62. Škoda Auto | 1,265 |
Pro srovnání, podle Millward Brown je nejcennější značkou na světě Apple s hodnotou necelých 247 miliard dolarů (asi 6,16 bilionu korun) a druhý Google - s cenou téměř 174 miliard USD. Není divu, že Toyota se nachází až na 30. příčce - například za značkami Marlboro, Disney, Baidu či Starbucks.