Když jste byli počátkem 30. let minulého století československým "papalášem", továrníkem nebo "jen" boháčem, bylo těžké nepřemýšlet nad koupí šestiválcové limuzíny Škoda 645 nebo její výkonnější verze 650.

Jestli se tedy chcete cítit jako papaláš ze třicátých let i dnes, máte jedinečnou šanci. Přes pět metrů dlouhá Škoda 650 s šestimístným interiérem, sklápěcími sedačkami a veškerým luxusem tehdejší doby je totiž nyní na prodej. Ke všemu ve zcela perfektním stavu.

Zajímavé klasické škodovky, které zrovna hledají nové majitele.
Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Exemplář na prodej pochází z roku 1930 a mělo by se tak jednat o jeden z prvních kousků, jelikož 650 se vyráběla od roku 1930 do roku 1934 (i když se zdroje rozcházejí). Tak či tak, mnoho kusů nevzniklo a nakonec z linky sjelo jen 58 exemplářů.

Pod kapotou 650 se objevil řadový šestiválec o objemu 2,7 litru a výkonu 50 koní (37 kW). Ten dokázal 1650 kg těžkou limuzínu rozjet přes 110 km/h.

K dokonalému stavu inzerovaného vozu nahrává i pouhých 3000 najetých kilometrů. Vysokou cenu 5,5 milionu korun pak majitel vysvětluje i tvrzením, že jde o jediný takový kus.

A zřejmě není důvod majitel nevěřit, když vezmete v potaz celkový počet vyrobených vozů a další zdroje, které uvádějí podobné informace. Lze předpokládat, že velká část aut nepřežila období druhé světové války.

Ford Fiesta.
Dá se koupit spolehlivé auto za padesát tisíc? Tyto vozy by mohly být výhrou

Tato Škoda 650 by tak mohla být vůbec nejdražší škodovkou v Evropě - když nebudeme počítat muzejní kousky nevyčíslitelné hodnoty v depozitáři mladoboleslavské značky, které samozřejmě nejsou na prodej.

Auto se nyní nachází ve Štýrském Hradci v Rakousku a má jak rakouské, tak české doklady. Jestli máte zájem, inzerát se nachází zde. A Němčiny se nebojte, s majitelem se prý domluvíte česky.