Ale postupně. Sluší se, abychom se nejprve věnovali sériovému provedení třetí generace TT, kterou Audi uvedlo i ve sportovní verzi TTS.

Rozměrově je novinka prakticky stejná jako předchůdce. Na délku měří 4,18 metru (-2 cm), šířka je 1832 mm a výška – stejně jako u předchůdce – 1353 mm. Rozvor se ovšem prodloužil o 37 mm na 2505 mm.

Audi TT

I když charakter karoserie a silueta zůstává téměř totožná, nová generace přidává dravější a ostřejší tvary. Audi přiznává inspiraci u supersportu R8, současně však dodává, že řada prvků připomíná první generaci TT. Zůstává zadní výsuvný spoiler: vysouvá se při rychlosti 120 km/h z víka zavazadlového prostoru a snižuje aerodynamický odpor vzduchu a současně zvyšuje přítlak. Všechny modely mají dvě velké kruhové koncovky výfukové soustavy, které jsou další reminiscencí původního TT. TTS má stejně jako všechny modely Audi S čtyři oválné koncovky.

Audi TTS.

Dobrou zprávou je, že kupé mezigeneračně znatelně zhublo - celkem o 50 kg. Zásluhu na tom má především štědré použití hliníku. Výtlačně lisované profily z hliníku slouží jako boční prahy a rám střechy, ze stejného materiálu je také střecha, dveře, boční díly, kapota motoru a zadní výklopné víko.

V interiéru, který zachovává koncepci sedadel 2+2, Audi uplatnilo minimalistický přístup. Při pohledu shora má přístrojová deska připomínat křídlo letadla, přičemž kruhové výdechy ventilační soustavy se mají svým turbínovým designem podobat leteckým motorům. Do výdechů jsou integrovány veškeré ovladače klimatizace, vyhřívání sedadel, nastavení teploty, směru, rozdělení a intenzity proudu vzduchu. Pod nimi se nachází horizontální lišta s ovládacími tlačítky dalších systémů.

Audi TT

Specialitou nového "tétéčka" je kompletně digitální přístrojový štít, který nahrazuje obligátní displej umístěný na středovém panelu palubní desky.

Objem zavazadlového prostoru 305 litrů je o 13 litrů větší než u předchůdce a v případě potřeby jej lze zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel.

Audi zatím potvrdilo tři motory, všechny mají jen čtyři válce. Základem je naftový dvoulitr s výkonem 184 koní, točivým momentem 380 N.m, manuální převodovkou a pohonem předních kol. Zrychlení z klidu na stovku nemá trvat déle než 7,2 s a maximální rychlost činí 235 km/h. Zájemce o turbodiesel však zajímá spíš spotřeba. Výrobce slibuje 4,2 l/100 km.

Audi TT 2.0 TFSI už spaluje benzin a nabídne 230 koní a 370 N.m. Omezovač zastaví rozlet ve 250 km/h, zrychlení na stovku je s manuální převodovkou otázkou 6 sekund, s dvouspojkovou převodovkou S tronic dokonce 5,3 s.

Audi TT

Vrcholem je verze s označením TTS. I ta spoléhá na přeplňovaný dvoulitr, tentokrát ale naladěný na 310 koní. Akcelerace z 0 na 100 km/h tak zabere jen 4,7 sekundy. Standardem je pohon všech kol, nižší podvozek, sportovní výfuk a manuální převodovka. Za příplatek je samozřejmě k dispozici automat S tronic.

Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, vzadu najdeme čtyřprvkovou zadní nápravu. Nové Audi TT dostane i třetí generaci adaptivního řízení tlumičů Audi magnetic ride. Pohon všech kol quattro zajišťuje spojka Haldex páté generace.

Audi TTS.

Kromě produkční verze nové generace modelu TT, která by se měla v prodeji objevit ve druhé polovině roku, Audi ukázalo také vizi superostrého provedení s výkonem 420 koní a točivým momentem 450 N.m. Zajímavé přitom je, že motoráři takovou porci síly vydolovali z již zmíněného přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce 2.0 TFSI.

Audi TT quattro sport

Agregát dostal navíc například speciální, kovaný klikový hřídel či nové hliníkové písty s vestavěnými chladicími kanály. Motor je spřažen s dvouspojkovou převodovkou S tronic, která rozděluje točivý moment ke všem kolům. Uvidíme, jestli se německá automobilka někdy odhodlá podobně divoké TT vyrábět.