Metodika je vcelku prostá a jasná. TÜV sbírá data z vlastních technických kontrol, kterými musí projít každé auto poprvé po třech letech provozu. Z celkem 8,8 milionů záznamů, zahrnujících nejrůznější auta nejrůznějšího stáří, skládá se potom statistika založená na tom, kolik procent aut daného typu technickou neprošlo z důvodu vážné závady.

To může být relativně banální nedostatek, ale taky opravdový problém vyžadující dražší servis.

BMW 760Li.
Dá se koupit levné auto s dvanáctiválcem? A je to vůbec dobrý nápad?

Právě u mladých aut je tento systém nejvíc vypovídající, neboť na autech kolem tří let stáří se ještě tolik neprojeví případné zanedbání údržby a servisu. Na druhou stranu už i takto mladá auta mohou mít mnohdy problémy s korozí a mechanickými díly a u vyloženě nespolehlivých modelů se stává, že první technickou kontrolou po třech letech neprojde přes deset procent kontrolovaných vozů.

Pro větší přehlednost jsme žebříček tří nejvíce a nejméně spolehlivých aut od každé kategorie umístili do naší galerie. U každého vozu naleznete časté poruchy, ale zajímavé je sledovat také průměrný nájezd u vozidel různých kategorií za první tři roky provozu. 

Kompletní žebříček všech hodnocených aut do tří let stáří je potom zde:

Žebříček TÜV Report 2018 do tří let stáří - první část.Zdroj: TÜV

Žebříček TÜV Report 2018 do tří let stáří - druhá část.Zdroj: TÜV

Zdroj: Auto Bild