Ta budou tři: základní Cupra s výkonem 265 koní s třídveřovou a také pětidveřovou karoserií a samozřejmě třídveřová výkonnější Cupra 280.

Seat Leon Cupra pohání přeplňovaný motor 2.0 TSI s dvojitým vstřikováním a proměnným časováním ventilů. Silnější Cupra 280 s na přání dodávanou automatickou převodovkou DSG (je za příplatek 45 tisíc korun) zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy, s manuálem pak za 5,8 s.

Seat Leon Cupra.

Základní Cupra je vždy jen o desetinu vteřiny pomalejší. Obě verze mají stejný maximální točivý moment 350 N.m a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Průměrná spotřeba paliva obou výkonových variant má činit 6,4 litru benzinu na 100 kilometrů s dvouspojkovým automatem DSG a 6,6 l/100 km s mechanickou převodovkou.

Vyznavače ostřejší jízdy by měla potěšit uzávěrka diferenciálu přední nápravy - systém používá elektronicky řízenou a hydraulicky ovládanou sadu lamel. Maximální svorný účinek je 1600 N.m a v extrémním případě může být 100 procent hnací síly přenášeno na jedno kolo. Uzávěrka diferenciálu je integrována do všech podvozkových systémů.

Seat Leon Cupra.

Leon Cupra dostal také adaptivní podvozek, údajně vyvinutý speciálně pro tento model. Řidič pak má možnost vybrat si specifický jízdní režim. Seat se chlubí také řízením s progresivním převodem a přenastaveným stabilizačním systémem. ESP může být deaktivováno ve dvou stupních – první stupeň deaktivuje protiprokluzový systém a uvede ESP do sportovního režimu, který umožňuje větší míru otáčení vozu kolem svislé osy. Druhý stupeň ESP kompletně deaktivuje.

Cupra se od bežného Leonu liší i vzhledově. Rychlé provedení dostalo příď s velkými otvory pro přívod vzduchu a předními LED světlomety, červené brzdové třmeny a zadní nárazník s náznakem difuzoru a dvěma oválnými koncovkami výfukové soustavy. Kola z lehké slitiny mají speciální design.

Seat Leon Cupra.

Ostřejší Cupra 280 se vizuálně odlišuje 19" koly v titanovém provedení, aerodynamickým paketem se zadním střešním spoilerem, nápisem Cupra na brzdových třmenech a černými kryty vnějších zpětných zrcátek.

Uvnitř pak najdeme poměrně bohatou výbavu, sportovní volant, sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a čalouněná Alcantarou, nechybí samozřejmě ani multimediální "výzbroj".