Provedení Clubsport se chlubí agresivnějším vzhledem, od běžného GTI se liší jinými nárazníky, střešním spoilerem či zadním difuzorem, do něhož jsou integrovány koncovky výfuku. Volkswagen tvrdí, že Clubsport byl testován v aerodynamickém tunelu, aby nové doplňky měly i funkční smysl a zlepšily přítlak.
Černé pruhy po stranách karoserie odkazují na původní Golf GTI. Kola pak mají speciální design a jsou k dispozici v rozměrech osmnáct a devatenáct palců.
Uvnitř najdeme anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, volant potažený alcantarou, červené prošívání a řadicí páku s hlavicí připomínající golfový míček. V kabině se také často opakuje voštinový vzor.
Nejdůležitější je ale motor. Přeplňovaný dvoulitr byl posílen na 265 koní (195 kW), krátkodobě - po důrazném zašlápnutí plynového pedálu - však díky funkci overboost poskytuje až po deset vteřin celých 290 koní. Maximum točivého momentu se pak zvýší z 350 na 380 Nm.
Silnější Golf GTI dosud Volkwagen nepostavil, pro srovnání, jeho standardní verze má v současnosti při využití funkce overboost výkon 230 koní.
Clubsport lze vybavit šestistupňovou manuální převodovkou, s níž z klidu na stovku zrychlí za rovných šest sekund, nebo dvouspojkovým automatem - s ním je na 100 km/h o 0,1 sekundy rychleji. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu se má pohybovat mezi 6,7 až 6,9 l/100 km.
S přenosem výkonu přes přední kola na silnici samozřejmě pomáhá samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu VAQ.
Sériová výbava pak zahrnuje například zmíněná 18" kola z lehké slitiny, mezi jejichž paprsky září červené brzdové třmeny, sportovní podvozek se světlou výškou nižší o 15 milimetrů, bi-xenonové světlomety s diodami LED pro denní svícení, tmavě tónovaná skla bočních oken vzadu a zadního okna, zadní světlomety LED, černě lakovaná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci nebo audiosystém, palubní počítač a tempomat.