Díky tomu půjde rovnou o nejůspornější Jaguar z celé modelové řady. Podíl na tak nízké spotřebě má i lehká konstrukce. XE využívá hliníkový monokok, který tvoří 75 % celé struktury vozu. Jaguar je také prvním vozem, který využívá novou třídu vysoce pevného hliníku s názvem RC 5754.

Ta byla speciálně vyvinuta pro XE. Nová slitina nabízí vysokou recyklovatelnost materiálu a přispívá k tomu, aby Jaguar splnil svůj cíl a do roku 2020 používal u svých vozů 75 % recyklovatelného materiálu. 

Hliníková struktura má přitom poskytovat i velkou torzní tuhost. Lehká, ale silná architektura pak zahrnuje netradiční systémy odpružení, které zlepšují kvalitu jízdy a řízení. Více informací o technice najdete zde.

Jaguar XE.

Vedle úsporného turbodieselu se v nabídce motorů objeví také kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec ze sportovního modelu F-Type. Všechny motory patří do nové rodiny jednotek Ingenium.

Jaguar XE bude prvním vozem navrženým a vyrobeným v novém výrobním závodě v Solihullu ve West Midlands ve Velké Británii. Světová premiéra nového Jaguaru XE se bude konat 8. září v Londýně.