Po několika letech poprvé klesl průměrný podíl závad při kontrolách, a to o 1,4 procentního bodu na 23,5 procenta.

Mercedes SLK vykázal po třech letech provozu 2,4 procenta vážnějších závad, což je nejnižší výsledek dosažený ve statistikách TÜV. Audi A6 dosáhlo průměru 2,9 procenta a SUV Mercedes GLK 3,6 procenta. Loňský vítěz Opel Meriva skončil s 5,4 procenta vad nejlépe mezi velkoprostorovými vozy. Německé značky obsadily v kategorii tříletých aut v žebříčku spolehlivosti prvních deset míst.

Naproti tomu Dacia Logan vykázala 15,7 procenta vážných závad, což znamená, že každý šestý vůz musí do opravny poté, co byl poprvé na technické kontrole. Mito vykázalo 15,6 procenta závad a Panda 14,8 procenta.

Nad průměrem 8,4 procenta aut s vážnými závadami se umístily celkem čtyři modely tuzemské Škody. Nejlepší Škoda Yeti na 35. místě vykázala vážné závady v 6,7 procenta případů, další model Roomster (38.) vykázal 6,8 procenta závad, Fabia (49.) 7,1 procenta a Superb (70. místo) s 8,2 procenta.

Naopak pod průměrem skončila předchozí generace Octavie s 10,7 procenta vadných a celkovým 104. místem. V Kolíně vyráběná Toyota Aygo vykázala 7,5 procenta vad a Hyundai i30 z Nošovic pak 11,2 procenta závad.

V kategorii čtyř až pětiletých aut měl nejméně závad model Mazda3. V kategoriích šest až sedm a osm až devět let vede Porsche 911, které je nejspolehlivější i mezi deseti a jedenáctiletými vozy. Naopak propadáky jsou mezi vozy v kategorii čtyři až pět let Fiat Doblo, u šesti a sedmiletých Renault Laguna a u vozů od osmi do 11 let Mercedes třídy M.

Většina vykázaných problémů u vozidel se týká osvětlení vozidel. U tříletých vozů má závadu na světlech 6,9 procenta aut, u jedenáctiletých je to pak téměř 32 procent vozů.

Do TÜV Reportu se promítají výsledky technických kontrol všech společností TÜV v Německu. Celkově statistika čerpala z více než 8,5 milionu kontrol provedených od července 2013 do června 2014.

Detailnější výsledky najdete zde.