Německému ministerstvu dopravy se nelíbí rodinné MPV Opel Zafira, ve kterém se údajně za určitých okolností omezuje činnost systému pro regulaci emisí. "Dali jsme Opelu 14 dnů na to, aby nám poskytl příslušné technické informace," řekl podle agentury DPA ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Opel nicméně nadále popírá, že by ve svých vozech používal jakýkoliv nezákonný software pro manipulaci s emisemi. Dobrindt si zástupce Opelu pozval v reakci na zprávy o možných manipulacích, které se minulý týden objevily v médiích.

Nissanu hrozí pokuta v Jižní Koreji

Jižní Korea zase obvinila japonskou automobilku Nissan Motor z toho, že podobně jako německý Volkswagen u naftových verzí svého modelu Qashqai použila zařízení pro obcházení emisních testů. Jihokorejské ministerstvo životního prostředí sdělilo, že firmu potrestá pokutou a dá podnět k trestnímu stíhání šéfa její korejské divize. Nissan manipulace s testy emisí oxidů dusíku popírá.

Ministerstvo hodlá dát Nissanu pokutu 330 milionů wonů (asi 6,7 milionu Kč) a nařídí stažení všech 814 naftových vozů Qashqai, které se dosud v zemi prodaly. Korea nařídila testy u 20 modelů naftových vozů v listopadu po zjištění, že Volkswagen manipuloval s výsledky testů dusíkových emisí. Podle úřadu obsahuje i naftový Qashqai software, který zapíná systém kontroly emisí ve chvíli, když pozná, že se emise měří. Nissan to však popírá.

"Nissan nikdy nelegálně nemanipuloval s žádnými vozy, které vyrobil, a nepoužil u nich žádné takové zařízení," uvedla automobilka podle agentury Reuters. Firma dodala, že nález jihokorejských úřadů se zcela liší od zjištění úřadů v Evropské unii, které dospěly k závěru, že ve vozech Nissanu se žádná zařízení pro manipulace s emisemi nenacházejí.

Automobilové emise se loni dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.