Celkový prodej těchto koncernů se má letos zvýšit zhruba o 3,5 procenta na 71 milionů automobilů. V příštím roce by se měl prodej zvýšit o další tři procenta na 73 milionů vozů.

Japonská společnost Toyota Motor si letos udrží pozici největší světové automobilky s počtem 9,75 milionu prodaných vozů. Těsně za ní by měl skončit americký konkurent General Motors (9,70 milionu vozů). Na třetí příčce by měl zůstat německý rival Volkswagen (9,60 milionu vozů).

Studie také uvádí, že prodej všech tří zmíněných automobilek by příští rok mohl vůbec poprvé překročit hranici deseti milionů vozů.

Poptávka po autech v Evropě je kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku už delší čas pod tlakem. Evropští spotřebitelé kvůli rostoucí nezaměstnanosti omezují nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. V poslední době se však na evropském automobilovém trhu objevují známky oživení.