Zapracovalo se tak spíš na detailech. Snížila se hmotnost (čísla však výrobce neprozradil), mezi vnější vylepšení pak patří nižší střecha, větší světlá výška a objemnější nákladový prostor.
V duchu současného designového jazyka Nissanu se změnil vzhled, pozornost byla věnována také interiéru, kde najdeme například rozměrný dotykový displej, nový volant či upravené ovladače. Novinkou je parkovací kamera.
I když se výrobce snažil vozu dodat víc pohodlí a přiblížit jej kategorii SUV, Navara naštěstí zůstavá hlavně pracantem. Rám karoserie má být odolnější a podvozek byl spolu s odpružením pomocí listových pér prý navržen tak, aby se bez problémů popasoval s intenzivní zátěží.
Pick-up bude k dispozici s vylepšeným naftovým čtyřválcem o objemu 2,5 litru ve dvou variantách. Slabší dává výkon 163 koní a točivý moment 403 N.m, silnější pak 190 koní a 450 N.m. Později by mohl dorazit i benzinový čtyřválec se stejným objemem. Nissan se chlubí, že proti předchůdci se snížila spotřeba paliva o 11 procent. Konkrétní hodnoty však zatím neudává.
Výběr převodovek zahrnuje sedmistupňovou automatickou a šestistupňovou manuální převodovku.
Nissan NP300 Navara bude nabízen s několika typy karoserie a s pohonem jedné nápravy nebo všech kol. Režim 4x4 lze aktivovat i za jízdy.